Na današnji dan, prije 24 godine, srušen je Maslenički most
Na današnji dan, prije 24 godine, 21. studenog 1991., pripadnici Hrvatske vojske minirali su i srušili stari Maslenički most, izgrađen davne 1960. godine. Tim potezom Hrvatska je izgubila jaku prometnu vezu sjevera i juga, ali je ujedno spriječen daljnji napredak agresorske vojske koja je prijetila potpunim okruženjem i okupacijom Zadra.
Stari most projektirao je istaknuti hrvatski mostograditelj Vojislav Draganić, projektant više od 50 mostova diljem bivše Jugoslavije. Stari Maslenički most je uz Most mladosti u Zagrebu njegov najznačajniji projekt.
Most su na najužem dijelu Novigradskog kanala (Masleničko ždrilo) izgradila poduzeća Pionir i Mostogradnja iz Beograda uz suradnju slovenske tvornice čeličnih konstrukcija Metalna. Masleničko ždrilo je, dakle, 1960. godine premošteno lukom raspona 155 metara i visine 55 metara, dok je ukupna dužina mosta bila 314 metara (širina kanala na tom dijelu iznosila je 150 metara).
Već tada trideset godina star most 1990. je obnovljen i ojačan te su sanirana sva oštećenja da bi 1991. godine uništen od strane naše vojske.
Brojni mitovi javili su se da bi se objasnilo rušenje mosta, a poznat je i onaj o gromu koji je aktivirao 600 tona eksploziva pozicioniranih na mostu. Danas su takve priče u potpunosti odbačene te se priznaje da je upravo Hrvatska vojska uništila most, ali s opravdanim razlogom zaštite civilnog stanovništva u Zadru i Sjevernoj Dalmaciji.
Veza sjevera i juga države obnovljena je nakon uspješno izvedene Akcije Maslenica 1993. godine kada je oslobođeno Masleničko ždrilo i šire masleničko područje. Nakon “Maslenice” na mjestu starog mosta postavljen je popularni pontonski most koji je poslužio svrsi unatoč tome što je često bio meta topova pobunjeničke srpske vojske. Akcija Oluja riješila je sve probleme koje su uzrokovali pobunjeni Srbi na tom području te se počelo razmišljati o adekvatnijim rješenjima prometne povezanosti na području Maslenice.
S time na umu je 1996. izgrađen Novi Maslenički most na autocesti A1 (službeno otvoren 1997.) na drugoj lokaciji, a on i dan danas služi svojoj svrsi… dok ne puše bura. Problem bure donekle je riješila gradnja novog “Starog” Masleničkog mosta koji je 2005. otvoren za promet.
Masleničko područje i danas je jedno od vitalnih točki hrvatskog cestovnog prometa, a Maslenički mostovi, u svim svojim oblicima, bez obzira na svoje određene mane, ponos su ovoga dijela Republike Hrvatske.