Svega 8% mladih koristi šalabahtere tijekom školovanja
Oslanjaju li se studenti i učenici pri polaganju testova na svoje ili tuđe znanje ili koriste alternativne metode poput šalabahtera, istražio je portal EduCentar na 360 ispitanika.
Većina ispitanika (87%) pri polaganju testova se oslanja isključivo na svoje znanje
Ispitanici su svjesni da će jednog dana morati samostalno zarađivati stoga ne koriste šalabahtere. „To je najteži, ali i jedini pravi put“, ističe jedan od ispitanika dok se drugi nadovezuje ‘da je njegovo znanje ujedno i najbolje znanje’.
Ujedno, ispitanici ističu da postoji mogućnost suspendiranja ili kažnjavanja ukoliko budu uhvaćeni u prepisivanju pa ne žele riskirati.
8% ispitanika pri polaganju testova koristi šalabahtere
Mali broj ispitanika ipak koristi šalabahter prilikom pisanja testova, ali se ne oslanjaju isključivo na njega: „Nekad zaista dobro dođe, pogotovo ukoliko se u testu pojavi pitanje na koje ne znam odgovor u potpunosti“, navodi jedan od ispitanika.
Neki ispitanici šalabahter doživljavaju kao mali podsjetnik: „Posluže kao podsjetnik, no to ne znači da ne učim za ispit.“
Na intuiciju i snalažljivost oslanja se 3% ispitanika
Kao najčešću metodu prilikom polaganja testova dio ispitanika ističe intuiciju i snalažljivost. Ispitanici navode ‘da se u slučaju kada kolege nisu susretljivi oslanjaju na svoj instinkt koji je najčešće nepogrešiv’.
Dio ispitanika ističe ‘kombinaciju znanja, snalažljivosti i pomoći kolega’ kao način polaganja ispita.
Najmanji dio ispitanika (2%) oslanja se na znanje kolege do sebe
Ovi ispitanici smatraju da je znanje kolege pokraj kojeg sjede dovoljno kako bi položili test. Ponekad “zajedničkim snagama rješavaju test”, ali najčešće kolega ima dovoljno znanja za solidnu ocjenu.