Građani, oprez: Prevarili Zadranku na Njuškalu!
Naša sugrađanka Pavica Mrkić naručila je preko popularnog “Njuškala” mobilni uređaj marke Samsung, model S5, presretna zbog cijene od samo 1.500 kuna, no ubrzo je uslijedio šok.
– Gospođa S.U. (puno ime poznato redakciji) iz romske obitelji iz Koprivnice nudila je mobitel putem Njuškala po izuzetno povoljnoj cijeni, puno povoljnijoj nego u dućanima i ja sam nasjela. Nisam jedina. Ista gospođa prevarila je ljude diljem Hrvatske- iz Koprivnice, Omišlja, Zagreba, Dubrovnika…, nabraja nam gospođa Mrkić.
Modus operandi prevarantice je uvijek isti – traži da joj se dio traženog iznosa unaprijed plati, a zatim se rješava broja mobitela kako ju kupci ne bi mogli ponovno kontaktirati, nabavlja novi broj i traži nove žrtve. Kupljenu robu, naravno, nikad ne isporuči, a novce ne vraća.
– Trebalo mi je odmah biti sumnjivo, no igrala sam na kartu povjerenja. Na zahtjev gospođe, pristala sam uplatiti prvu “ratu” u visini od 750 kuna, odnosno polovicu ukupnog iznosa. No, ona me molila da joj uplatim 900 kuna, da joj ne blokiraju račun, priča nam naša sugrađanka.
Srećom, osim uplatnice, gospođa Mrkić kao dokaz ima i svjedoka. Naime, pošto stanuje nešto dalje od centra grada, dala je novce svom prijatelju da ih uplati u Zagrebačkoj banci na Relji, što je on i krenuo učiniti, no valja napomenuti kako na koncu uplata nije bila moguća bez osobne iskaznice gospođe Mrkić. Na koncu, nakon što je novac uplaćen, uslijedio je period čekanja:
– Bila sam strpljiva, ali mobitel nije stizao. Više puta sam pokušala kontaktirati S.U., no više se nije koristila istim brojem mobitela, a to je bio jedini kontakt kojeg je ostavila, kaže nam.
Postalo je jasno kao dan da se radi o prijevari. Naša sugrađanka najprije je u srpnju čitav slučaj prijavila Njuškalu, a potom i policiji.
– U Njuškalu su me uputili da slučaj prijavim policiji. Budući da sam oštećena za iznos manji od 2000 kuna, policija zasad ne može napraviti previše. S.U. vrlo dobro zna što radi i pazi da joj iznos pokradenog ne prijeđe famoznih 2000 kuna, kazala nam je naša sugrađanka.
Da je prijevara prijavljena, potvrdili su nam i iz zadarske policije. Slučaj je trenutno u obradi, stoga nam ništa više od toga nisu mogli reći.
– Prijave zaprimamo pismenim putem, a potom izvršavamo provjeru oglašivača, upoznajemo ga s kritikom koja je iznesena na njegov ili njezin račun. Većih ovlasti nemamo, stoga oštećene savjetujemo da se obrate nadležnim službama, odnosno policiji. Na temelju njihovog službenog zahtjeva mi im ustupamo sve podatke o oglašivaču koje posjedujemo, a koji mogu pomoći u brzom rješavanju slučaja. U konkretnom slučaju, možemo potvrditi da u našoj bazi postoji oglašivačica S.U., no njezin je korisnički račun suspendiran te više ne može postavljati oglase, detaljno su na naš upit odgovorili s Njuškala.
Obuzeta osjećajem nemoći, gospođa Mrkić svemu je putem Facebooka obavijestila i druge, da ne nasjednu. Ubrzo su joj se počele javljati brojne druge žrtve iste prevarantice.
– Barem petero nas je bilo ovako naivno. Među prevarenima je čak i jedan srednjoškolac!, saznajemo od gospođe Mrkić, koja je odlučila o čitavoj situaciji progovoriti javno, upravo kako bi dala svoj obol u zaustavljanju ovakvih muljatora.
– Razmišljali smo o zajedničkoj tužbi, no to je vrlo riskantno. Što ako gospođa nema ništa prepisano na sebe, kako ćemo se naplatiti?, pita se Mrkić i dodaje kako je ovakva tužba možda ipak naizvjesnije riješenje. Razmišljalo se i o zajedničkom medijskom istupu, no kako nam gospođa Mrkić kaže, vrlo je teško doći do sugovornika:
– Ljudi se o ovakvim stvarima teško odlučuju progovoriti. Boje se da će biti ismijani, izrugivani. Neki se boje reakcije svojih boljih polovica, koji o kupnji možda ni ne znaju. Ima svakakvih slučajeva i u potpunosti shvaćam njihovu potrebu da ostanu anonimni. No, ja svojim imenom i prezimenom stojim iza svake riječi. Trebala sam biti opreznija, trebao mi je zazvoniti alarm u glavi, no to svejedno ne znači da sam zaslužila biti prevarena i da netko treba na ovako pokvaren način zarađivati na meni, kaže ova Zadranka, svjesna kako upravo zbog šutnje ljudi poput spomenute S.U. profitiraju.
Kako se zaštititi na Njuškalu
Naša sugrađanka, nažalost, nije ni prva ni posljednja koja je vjerovala u ljudsko poštenje i pritom se gadno opekla.
Trenutak neopreznosti pri kupovini putem Interneta može rezultirati velikim financijskim gubicima, stoga se vrijedi upoznati s pravilima o sigurnosti. Evo što na Njuškalu savjetuju:
Budi maksimalno oprezan kad se radi o sljedećim situacijama:
– Cijena vrijednog predmeta čini se nerealno povoljna,
– Traži se uplata cijelog ili manjeg iznosa unaprijed, mimo računa u banci,
– Izbjegava se susret, ukoliko je moguć u istom gradu ili mjestu,
– Traži se preslika bankovne kartice ili drugih osobnih dokumenata (za ostvarenje uplate dovoljan je samo IBAN broj).
Nešto je sumnjivo ili te nešto muči? Odmah zovi Korisničku podršku
Osim toga, Njuškalo svojim korisnicima savjetuje dostavu “Od vrata do vrata” putem ugovornog partnera Overseas expressa. Ovim načinom dostave s jedne strane se štiti kupac, a s druge prodavatelj, dok se kupcu istovremeno omogućuje u period u kojem može prijaviti reklamaciju na kupljeni predmet.