Znate li što stimulira mozak čak više od ljubljenja? Čokolada!
![](https://i0.wp.com/www.antenazadar.hr/wp-content/uploads/2015/09/Kakao-čokolada-Foto-Zarapix-–-Pixabay.jpg?fit=1070%2C711&ssl=1)
Vjerojatno najslađi praznik slavi se 13. rujna, na rođendan Miltona Hersheyja, osnivača jedne od najvećih tvornica čokolade u svijetu.
Među najpoznatijim su i najomiljenijim slasticama izrađenim od čokolade – praline. Brojne kombinacije čokolade s raznim vrstama voća, orašastim plodovima, drugim vrstama čokolade i drugim dodacima u jednu bombonijeru, inspirirale su Forresta Gumpa na slavnu rečenicu iz istoimenog filma: “Život je kao bombonijera. Nikad ne znaš što ćeš dobiti“, piše Ordinacija.hr.
15 zabavnih činjenica o čokoladi
– Jedenje tamne čokolade smanjuje rizik od srčanih bolesti za trećinu,
– više od dvije trećine svjetskog kakaa proizvodi se u Africi, dok Obala Bjelokosti sama proizvede 33 posto svjetskih zaliha,
– bijela čokolada zapravo nije čokolada jer ne sadrži kakao niti kakaov sirup,
– znanstvenici preporučuju ispijanje čokoladnog mlijeka nakon vježbanja,
– Krv u sceni tuširanja u kultnom filmu Psiho zapravo je čokoladni sirup,
– jedenje čokolade stimulira mozak i srce više nego ljubljenje,
– tijekom rata za neovisnost američki su vojnici bili plaćeni – u čokoladi,
– istraživanje iz 2004. godine pokazalo je da je 70 posto ljudi spremno otkriti svoju lozinku u zamjenu za čokoladicu,
– briselski aerodrom najveći je prodavač čokolade u svijetu – tamošnje trgovine godišnje prodaju više od 800 tona čokolade,
– belgijski lopov ukrao je dijamante u vrijednosti od 28 milijuna dolara nakon što je stekao povjerenje čuvara banke svakodnevno im nudeći čokoladu,
– izumiteljica keksa s komadićima čokolade, zvanih chocolate chip cookies, prodala je svoj recept jednoj američkoj tvornici u zamjenu za doživotnu zalihu čokolade,
– industrija čokolade godišnje zaradi oko 110 milijardi američkih dolara,
– čokolada je tijekom čak 90 posto svoje povijesti služila za piće, a tek je 10 posto spomenutog vremena – slastica,
– istraživanje iz 2013. godine pokazalo je da će miris čokolade u knjižari povećati prodaju ljubavnih romana za 40 posto,
– stanovnici SAD-a na Valentinovo kupe toliko čokolade da taj dan čini 5 posto prodaje cijele godine.