Djeca u zadarskom vrtiću “Kocka kockica” uče drugačije!
Dječji vrtić “Kocka kockica” primjenjuje sustav učenja “Nikola Tesla Centar” (NTC), kojeg je MENSA proglasila jednim od najboljih u svijetu. Spomenuti sustav osmislio je Ranko Rajović povezujući saznanja medicine i pedagogije, a “Kocka kockica” zasad ga provodi kao pilot program, vjerujući da će uskoro isti biti verificiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.
O čemu se zapravo radi? Naime, kako “Kocka kockica” objašnjava na svojoj službenoj stranici, NTC je novi pristup učenju u kojem dominira misaona aktivnost djeteta i njegov uspješan razvoj. Program utječe na razvoj inteligencije sve djece i vrlo lako prepoznaje darovitu djecu, njihove karakteristike i puteve ka povećanju IQ, razvoja sposobnosti i stvaralačkog mišljenja.
No, ako ste pomislili da se u zadarskom “rasadniku genijalaca”, kako ih često nazivaju, djeca šeću s enciklopedijama pod rukom, grdno ste se prevarili. Upravo suprotno – ovi se mališani valjaju po podu, vrte se oko svoje osi, uče kroz slike… Drugim riječima, istražuju svoju okolinu svim osjetilima.
– Polazimo od činjenice da ljudskom mozgu nije prirodno učenje zapamćivanjem napamet. Naša djeca uče kroz asocijacije, pokrete, slike. Primjerice, kada sviramo, djeca ne uče note kao takve, već imaju nacrtanog medu, sunce, more i slično. Po istom principu savladavaju i zastave zemalja svijeta i još mnogo toga. Asocijacije su ključ funkcionalnog učenja, kažu nam u ovom vrtiću i dodaju da znanje usvojeno na ovakav način ostaje trajno. No, NTC ne stavlja fokus samo na znanje, već na cjelokupan razvoj djeteta.
– Uz asocijacije i apstraktne simbole, djeca imaju vježbe tapšanja i rotacije. Pljeskanjem i vrtnjom oko sebe zapravo se kroz igru razvija koordinacija te smisao za ravnotežu i ritam, objašnjavaju nam u vrtiću nesvakidašnji prizor u kojem odgajateljice ne zabranjuju, već potiču djecu da se vrte u krug do mile volje, pa čak i po podu. Naime, sjedilački način života nepovoljno se odražava na razvoj dječjeg mozga, stoga NTC stavlja naglasak upravo na vježbanje motorike kroz kretanje.
Djeca iz ovog vrtića kasnije u školi postižu najbolje rezultate, sudjeluju u brojnim izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima, nižu uspjehe na svim poljima. Ipak, kruti školski sustav ponekad koči nadarenu djecu:
– Naša djeca su darovita i upravo se zbog toga dosađuju u prvom razredu. Sve što se uči, oni već znaju. Hrvatski obrazovni sustav definitivno bi trebao imati više sluha i promjeniti pristup, zaključuju u “Kocki Kockici” dodajući kako je u Hrvatskoj verificiran tek jedan program za rad s nadarenom djecom, a odgajatelji se o alternativnim pedagoškim pristupima još uvijek, nažalost, najčešće educiraju o vlastitom trošku.
Oduševljeni i roditelji i djeca
A što roditelji kažu na alternativne metode poduke? Pa, podatak da su sva mjesta u vrtiću bila popunjena u rekordnom roku još u ožujku, govori sam za sebe. Nije rijetkost da roditelji oduševljeni rezultatima nagodinu u vrtić upišu drugo dijete ili da ih preporučuju svojim prijateljima.
Kako nam u “Kocki, kockici” kažu, s roditeljima ostaju u kontaktu i kad djeca krenu u školu. I novopečeni školarci rado svraćaju u posjet svom vrtiću, za kojeg ih vežu mnoge lijepe uspomene.