Pacijenti na Hitnom prijemu zadarske bolnice ruše se čekajući pomoć
Kako je to razboljeti se dok ste na odmoru u Zadru, uvjerio se na svojoj koži jedan gost koji ljetuje u Karinu. Zbog jake upale sinusa, s popratnim curenjem nosa i visokom temperaturom on se za pomoć obratio najbližoj Hitnoj pomoći u Benkovcu. Ondje radi jedna ekipa, koja je u tom trenutku morala izaći na teren, stoga je naš gost upućen u Zadar.
U zadarskoj Hitnoj pomoći su ga uputili na Hitni prijem u OB Zadar.
– Čekao sam svoj red na bolničkom prijemu od 19 do 23:30 sati, a čekaonica je bila puna turista. Kad sam napokon došao na red, liječnica je bila odlična, no zamjerila je Hitnoj pomoći u Benkovcu, jer se problem mogao još tamo riješiti. Bila je pomalo ljuta i što me nisu uputili u “turističku” ambulantu, rekao je naš sugovornik.
Saga ovdje ne završava. Dok je u bolnici čekao svoj red, pred ulazom Hitnog prijema na podu je dva sata ležao stariji muškarac, glavom naslonjen na stup. Kako nam priča gost, sve do reagiranja drugih pacijenata u čekaonici, nitko od medicinskog osoblja nije prišao gospodinu i pogledao što mu je.
Što se našeg gosta tiče, nakon pregleda i propisane terapije antibioticima morao se vraćati nazad u Hitnu pomoć, budući da u bolnici ne izdaju recepte. Tamo je zatekao stariji bračni par iz Mađarske. Gospodinu je bio potreban inzulin, no bračni par se nije znao sporazumjeti na engleskom jeziku, pa su njihovi pokušaji objašnjavanja problema djelatnicima Hitne pomoći potrajali satima.
Turiste je dužan primiti svaki liječnik opće prakse
Za komentar smo upitali dr. Predrag Orlovića, ravnatelja Zavoda za hitnu medicinu Zadarske županije. O bračnom paru iz Mađarske nema saznanja, a što se našeg gosta tiče, dr. Orlović kao temeljni problem ističe nerazumijevanje funkcioniranja zdravstvenog sustava u Hrvatskoj.
– Naš posao su hitne intervencije i teren, a ne upale grla i sinusa. Turiste koje bolest zatekne dok su na ljetovanju, a nisu hitni slučajevi, dužan je primiti svaki liječnik opće prakse. Jučer smo intervenirali u dvije teške prometne nesreće, nama se ne smije dogoditi situacija da nas netko zbog upale grla sprječava da izađemo iz ambulante na teren, bio je jasan dr. Orlović i dodao da zimi ponekad, kada situacija to dozvoljava primaju i pacijente koji nisu hitni, no ljeti je to naprosto nemoguće.
No, kako naš gost nije na svoju ruku došao u Zadar, već su ga onamo uputili iz Benkovca, upitali smo dr. Orlovića za komentar:
– U ovom trenutku ne znam detalje o konkretnom slučaju, pa ne mogu komentirati. U Benkovcu je vjerojatno bio dežuran T2 koji u svom sastavu nema liječnika ili su morali izaći na intervenciju, pa su gospodina uputili tamo gdje je najbliže, mogao je to biti i Biograd, rekao je dr. Orlović i još jednom apelirao na turiste da se za manje hitne slučajeve obrate liječnicima opće prakse. Što se tzv. “turističke” ambulante tiče, liječnici su ondje na dežurstvu tijekom vikenda kad opće prakse ne rade.
– I mi bismo voljeli kada bi bolnica mogla izdavati recepte, pacijentima bi sigurno bilo puno lakše da ne trebaju dolaziti do nas, no nažalost propisi to ne dopuštaju, dr. Orlović se osvrnuo na zavrzlame oko ispisivanja recepta.
Bedalov nema vremena za komentar
Dok je dr. Orlović iz Hitne pomoći našao vremena i strpljenja da ljubazno objasni gdje je nastao nesporazum i da uputi buduće goste gdje se i kome trebaju javiti ako ih bolest iznenadi na ljetovanju, sanacijska upraviteljica zadarske bolnice Andrijana Bedalov za komentar nema vremena, kako su nam rekli iz njezinog ureda. A nije ga imala ni prije više od dva tjedna kada smo ju pokušali kontaktirati oko neke druge stvari, no do dana današnjega njezin odgovor nismo dobili.
Ignoriranje od strane Bedalov ujedno je i razlog zbog kojeg do objave ovog članka nemamo službenu informaciju o tome što se dogodilo s nesretnim čovjekom koji je dva sata ležao na podu ispred Hitnog prijema. Nismo uspjeli doznati ni ima li sanacijska upraviteljica eventualne planove kako bi svojim djelatnicima olakšala rad u ogromnim gužvama s kojima se za ljetnih vrućina suočavaju.