Goste ne dovode turistički agenti već pozitivna iskustva drugih gostiju!
Jučerašnjim predavanjima u ninskom Domu kulture počela je provedba edukacijskog dijela projekta označavanja kvalitete u obiteljskom smještaju kojega je pokrenula Turistička zajednica Zadarske županije u suradnji s mrežom lokalnih turističkih zajednica destinacija Nin, Zaton, Privlaka, Vrsi i Vir. Kako privatni iznajmljivači u ukupnom turističkom smještajnom prometu čine respektabilnih 61%, razumljiva je želja organizatora predavanja da se podizanjem razine turističkih usluga i povećanjem kvalitete smještaja u postojećim kapacitetima stvaraju preduvjeti za jačanje glavne sezone i njezinog produžetka. Tim se riječima privatnim iznajmljivačima iz zapadnog dijela Zadarske županije obratio Damir Hordov, savjetnik TZ Zadarske županije za marketing, piše Virski list.
„Raspisat će se javni poziv na koji će se moći javiti svi privatni iznajmljivači nakon čega će povjerenstvo pregledati objekte kako bi se utvrdila kategorizacija. Svi koji se jave na ovaj poziv bit će kroz kataloge dio naših promidžbenih aktivnosti na svim europskim sajmovima“, kazao je Hordov objašnjavajući značenje kategorizacije primjerima iz Istre i Kvarnera koji su „Domus Bonus“ i „Kvarner family“ kategorizacijom privatnog smještaja uspjeli podići kvalitetu smještaja u postojećim kapacitetima.
„Stvari se moraju uzeti u svoje ruke, jer nema ništa od čekanja pomoći. Mi na Kvarneru učimo od Istre, Austrije i Njemačke koji u turizmu rade sjajne stvari. Zato je važno da sami imamo inicijativu i stvaramo destinaciju“, kazao je Nedjeljko Pinezić, predsjednik zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori i moderator edukacijske radionice u Ninu. Pinezić je bio prvi direktor Turističke zajednice otoka Krka te pokretač prve turističke agencije na Krku, a kako njegova obitelj u turističkom biznisu djeluje već 70 godina, iznajmljivači su iz prve ruke imali prigodu saznati sve o pokretanju posla obiteljskog smještaja, plaćanju poreza ili svemu drugom što ih je zanimalo. Ono je što je u poslu bitno, Pinezić je sažeo u tri rečenice:
„Iz iskustva znam kako je u poslu manje bitno koliko vaš smještajni objekt ima zvjezdica. Bitnije je, a za gosta najvažnije – kakav ste domaćin i čovjek. Važno je čovjeka lijepo ugostiti, dati mu preporuke za obilaske turističkih atrakcija, pružiti informaciju te biti uljudan i civiliziran domaćin“, istaknuo je navodeći primjer boravka inozemnih gostiju u raskošno uređenom turističkom objektu u Istri kojega, u kasnijem pisanju utisaka s ljetovanja, nisu spomenuli niti jednom riječju. No, sjećanje na pozvani ručak kod domaćina oduševljeno su spomenuli u prvoj rečenici.
„Goste ne dovode turistički agenti ili plaćena promidžba, već drugi gosti. Jedni će se vratiti zbog pozitivnog iskustva, a drugi će doći njihovim primjerom“, zaključio je Pinezić.
O prevenciji turističkog kriminaliteta, opasnostima koje se kriju u on-line poslovanju, pojavama cyber kriminala i drugim sve suptilnijim oblicima kriminala u turizmu govorila je Ivana Marić iz PU Zadarske. Zadužena za prevenciju u Uredu načelnika, Marić je navela statističke podatke iz 2014. koji u kategoriji teških pljački, prevara, džepnih krađa i krađa iz turističkih objekata nadmašuju podatke iz ranijih godina, pa je u svrhu educiranja iznajmljivača i podizanja razine sigurnosti provela anketu kako bi se procijenio samozaštitni standard.
„Stranci općenito Hrvatsku doživljavaju kao sigurnu zemlju, ali jednom pokradeni gost više se nikad ne vraća“, istaknula je Marić. U ostatku programa predstavljeni su napredni tehnološki kućni uređaji za sigurnost, štedljivost i praktičnost tvrtke „Darsonik“, djelatnici „Turisthotela“ iz Zatona predstavili su finese suvremene ugostiteljske ponude za sve ukuse, govorilo se o načinima kojima se poboljšava vlastita situacija na turističkom tržištu, a predstavljen je i medij fotografije kao jedan od najvažnijih u turističkoj i smještajnom promidžbi.
Predavanje u ninskom Domu kulture održano je 2. lipnja u organizaciji TZ Zadarske županije i lokalnih turističkih zajednica Nina, Zatona, Privlake, Vrsi i Vira, a domaćin je bila Marija Dejanović, direktorica ninske Turističke zajednice.
DOMAĆE JE – DOMAĆE!
Stabla hrasta crnike, bilog bora i pinjola, čempresa i hrasta medunca, potom stabla žižule, fafarikule, rogača, masline, smokve, nešpule i očenašice, kao i Judino drvo, murva, planika, lovor, oleandar, smrdela, mirta, brnistra, pitospor, tamaris, lavanda, smilje, kadulja, ružmarin, bršljan i bogumila – kraći je izbor stabala, jestivih plodova, grmova, trajnica i penjačica koji su posebno atraktivni i prepoznatljivi kao dio mediteranske kulture, a navela ih je u svom predavanju krajobrazna arhitektica Ivana Kurta. Govorila je o mogućnostima dodatne atraktivnosti smještajnih objekata putem hortikulturnog uređenja, odnosno promišljenom uređenju vrta i okućnice uz biranje određenih vrsta stabala, biljaka i grmova koji su autohtoni na području Zadarske županije i Dalmacije, a time i zahvalniji za uređenje jer bolje podnose uvjete podneblja.
„Autohtono bilje je atraktivno, lako dostupno i s ljekovitim svojstvima, pa nema razloga da se za uređenje vrta bira egzotično bilje koje lijepo izgleda, ali nije dio ovog podneblja“, kazala je Kurta zaključujući kako dobro uređen vrt mora zadovoljiti potrebe korisnika, a izbor bilja i arhitekture treba biti prilagođen podneblju.
STOTINU OBITELJSKIH TURISTIČKIH IZNAJMLJIVAČA, NIGDJE VIRANA
Više od stotinu privatnih ili obiteljskih iznajmljivača na predavanjima ispunilo je do posljednjeg mjesta ninski Dom kulture. Njihovim ispunjavanjem upitnika, sudjelovanjem u anketiranju i prijavom u sustav TZ Zadarske županije praktički je napravljen i prvi, najvažniji korak u realizaciji projekta označavanja kvalitete u obiteljskom smještaju koji će uskoro dobiti uvjete kategorizacije te po uzoru primjera iz Istre i Kvarnera – i atraktivno ime. Iako su predavanja bila korisna i vrlo informativna, primjetan je bio izostanak virskih iznajmljivača koji nisu pokazali osobit interes ili, banalnije, za predavanje nisu ni znali.