Ministar Hajdaš Dončić i gradonačelnik Kalmeta potpisali Ugovor za izradu Masterplana održive mobilnosti zadarske regije pa “otkantali” novinare
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Siniša Hajdaš Dončić i gradonačelnik Božidar Kalmeta potpisali su Ugovor za izradu Masterplana održive mobilnosti zadarske regije, nakon čega su se digli i automatski bez riječi napustili Vijećnicu ne ostavljajući predstavnicima medija prigodu za postavljanje bilo kakvih pitanja. No, nije to ništa čudno s obzirom da slično izgleda svaki Hajdaš Dončićev susret sa zadarskim medijima, koji nas čini se ne “ljubi” previše, ili odlazi ili osorno odgovara, u svakom slučaju ništa neočekivano, ali jako neprofesionalno za jednog visoko rangiranog državnog dužnosnika.
S današnjim Ugovorom o dodjeli bespovratnih 2,5 milijuna kuna za izradu Masterplana održive mobilnosti zadarske regije, Grad Zadar u ovom trenutku ima ugovorene projekte koji se financiraju sredstvima iz fondova EU u vrijednosti ukupno većoj od 53 milijuna kuna.
-Zadar se natjecao prošle godine za ova sredstva pri Ministarstvu te smo odabrani za sufinanciranje među deset hrvatskih gradova. Drago nam je da smo dobili sredstva te što ćemo danas potpisati ovaj ugovor kako bismo se u konačnici mogli kandidirati i za sredstva za realizaciju tog prometnog sustava što će uvelike popraviti promet u zadarskoj regiji, kazao je Kalmeta.
– Pohvaljujem grad Zadar kao jedan od deset gradova i županija u RH koji su kandidirali i dobili sredstva iz EU. To je važno jer se uklapa u nacionalnu prometnu strategiju, a urbana i regionalna mobilnost sastavni je te strategije, istaknuo je Hajdaš Dončić.
Ovaj projekt rezultat je rada Grada Zadra (UO za graditeljstvo) koji je započeo 2010. godine kada je pokrenuta izrada dokumentacije za projekt Prometnog sustava grada Zadra: ITS (Inteligentni transportni sustav).
Uz pomoć Ministarstva prometa kao i konzultanata JASPERS-a grad Zadar među prvim gradovima u Hrvatskoj započeo je s izradom projektne dokumentacije za ovaj projekt.
Projekt obuhvaća izgradnju i implementacija Inteligentnog prometnog sustava (ITS) kroz planiranje i projektiranje prometnog sustava grada Zadra kroz faze: građevinsku rekonstrukciju pojedinih križanja i kritičnih dijelova cestovne mreže, nivelaciju i proširenje semaforskog sustava, organizaciju putničkog i pomorskog prometa na Poluotoku, uvođenje pješačkih i biciklističkih staza, dogradnju kabelske kanalizacije, uvođenje video sustava ključnih raskrižja, glavnih prilaza gradu i putničkih terminala te uspostavljanje gradskog nadzorno-upravljačkog centra prometa i infrastrukture.
Ciljevi projekta su uvođenje inteligentnog prometnog sustava (ITS) nadzora i upravljanja prometom i infrastrukturom kroz integraciju intermodalnog prometa i logistike, povezivanje zapadnih i istočnih dijelova grada kao i njihovo povezivanje s novom lukom Gaženica i autocestom, rekonstrukcija neodgovarajuće postojeće i dogradnja nove prometne infrastrukture.
Očekivani rezultati su izgrađene (rekonstruirane) prometnice, uspostavljen sustav daljinskog upravljanja prometom, optimizacija javnog prijevoza i povećanje njegova korištenja uz smanjenje troškova, povećanje sigurnosti i protočnosti prometa, smanjenje onečišćenja okoliša smanjenjem količine ispušnih plinova iz vozila, stvaranje uvjeta za uspostavu intermodalnog prometa te povećanje sigurnosti i kvalitete života građana.
Današnje potpisivanje Ugovora korak je dalje u razvoju ovog strateškog prometnog projekta grada Zadra, te širenje obuhvata prometnog modela na područje zadarske regije. Naime, Ministarstvo je donijelo Strategiju prometnog razvoja Republike Hrvatske 2014. – 2030. (na vladi usvojena 30.10.2014.), u kojoj je definirano da se promet mora sagledati na razini Funkcionalnih regija, te da nije dovoljno da gradovi sami razviju svoje prometne modele, nego da je potrebno da te modele prošire na razinu regija.
Projekt je odabran zajedno sa 10 drugih projekata iz Hrvatske na natječaju na kojem se prijavilo ukupno 30-tak projekata. Ukupna vrijednost projekta iznosi oko 2.900.000 kuna od čega EU bespovratna sredstva čine 2.500.000 kuna. Ukupno trajanje projekta iznosi 16 mjeseci.
Sredstva za ovu namjenu se moraju iskoristiti do 31.12.2016. godine.