Zadarski komorni orkestar donosi prvu integralnu izvedbu djela Bruna Bjelinskog
Ovoga mjeseca Koncertna sezona Zadar donosi dva koncerta. Prvi će realizirati domaće glazbene snage, Zadarski komorni orkestar kojim će 13. travnja u Svečanoj dvorani Sveučilišta u 20 sati ravnati počasni šef dirigent i osnivač, maestro Pavle Dešpalj. Koncepcija programa više je nego zanimljiva. Na repertoaru su isključivo djela hrvatskih skladatelja među kojima je 2. Klasična simfonija Dešpaljevog profesora i uzora Stjepana Šuleka, a zatim Chanson triste, djelo njegova mlađeg kolege i preprano umrlog skladatelja i dirigenta kojemu je sam Dešpalj pomogao u prvim profesionalnim koracima, Igora Kuljerića. Na repertoaru Orkestra po prvi će se puta naći djelo zadarske skladateljice Dražene Župan pod nazivom Alanova poema, a najzanimljiviji dio programa zasigurno će biti prva integralna izvedba djela Poesies za klarinet i gudače Bruna Bjelinskog.
Radi se o šesterostavačnom djelu koje je djelomično izvedeno krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća kada je dionicu klarineta odsvirao Ratko Vojtek. Cjelovitu izvedbu djela skladatelj nije doživio, a ove godine njegov se sin Alan Bjelinski potrudio prepisati djelo za Zadarski komorni orkestar i ponuditi im jedinstvenu priliku prve integralne izvedbe. Solist će biti klarinetist Željko Milić, višestruko nagrađivani splitski glazbenik, čest i omiljen gost zadarskih koncertnih pozornica i svakako Zadarskog komornog orkestra.
Nešto više od tjedan dana kasnije, točnije 21. travnja u istoj dvorani u isto vrijeme nastupit će Zagrebački gitaristički kvartet. Jedan od naših najatraktivnijih gitaristički ansambala nakon svojih gostovanja u Nizozemskoj i Danskoj i između ljetnih koncerata na Osoru i Korčuli, navratit će u Zadar i predstaviti program kroz koji će nas povesti na putovanje od Starog do Novog svijeta. Predstavit će svoje vješte izvedbe djela europskih skladatelja renesansne i barokne glazbe (S. Rossi, J. S. Bach) preko remek – djela iz riznice latino – američkih skladatelja (E. Lecuona, A. Piazzolla) do sjevernoameričkih majstorskih ostvarenja (A. Copland, S. Barber i O. Peterson).
Nakon travanjskih koncerata Koncertna sezona Zadar iz Svečane dvorane Sveučilišta seli se u druge koncertne prostore – Katedralu i Crkvu sv. Donata – te do kraja svoga trajanja donosi još tri koncerta.