Paški sir za razliku od paške janjetine nema oznaku izvornosti, stoga je sve više krivotvorina na tržištu
![](https://i0.wp.com/www.antenazadar.hr/wp-content/uploads/2012/12/Paški-sir.jpg?fit=940%2C625&ssl=1)
Škrta vegetacija otoka Paga, idealno je mjesto slobodnog uzgoja svima dobro poznatih paških ovaca. Upravo takva ishrana i slano podneblje učinili su da paška janjetina i paški sir postanu glavne gastronomske delicije ovog otoka. Okusi su prepoznatljivi upravo zbog prirodnih utjecaja na uzgoj ovaca i proizvoda dobivenih od njihova mlijeka. Koliko je škrta zemlja toliko je mala ponuda ovih proizvoda, no upravo stoga su na velikoj cijeni.
Zaštitila se paška janjetina, no ne i paški sir. Zbog toga su se na tržištu pojavile i razne krivotvorine, a nitko im ne može stati na kraj. Udruga proizvođača paškog sira poručuje – ovaj svjetski poznat hrvatski proizvod treba hitno dobiti oznaku izvornosti.
– Imate ovdje jako puno biljaka koje su dovele upravo do toga da su proizvodi kao što su i janjetina i sir upravo takvi kakvi jesu, kazao je za HRT Dubravko Pernjak, vlasnik sirane u Kolanu.
Paška janjetina nedavno je dobila oznaku izvornosti i na državnoj razini. S druge strane tradicija proizvodnje sira na otoku Pagu traje od 15. stoljeća. Oznaku izvornosti imao je do ulaska Hrvatske u EU te je promjenom propisa ostao bez zaštite i dakako sve je podložniji krivotvorenju.
– Paški sir nema pravnu zaštitu na razini zaštite oznake izvornosti. Očekujemo da državna tijela reagiraju na vrijeme i da nam pomognu. Apeliramo na njih da što prije organiziraju zaštitu na nacionalnoj razini, istaknuo je Šime Gligora, direktor sirane u Kolanu.
Udruga proizvođača paškog sira poslat će dokumentaciju na temelju koje bi se sir trebao zaštititi na državnoj, a zatim i na razine EU. U udruzi je registrirano sedam prozvođača s otoka.
– Konkurencija smo jedni drugima, ali zbog paškog sira odlučili smo se ujediniti u njegovoj zaštiti, kazala je Martina Pernar Škunca, voditeljica marketinga sirane u Pagu.
Mlijeka i ovaca na Pagu nema puno, a kako mnogi kažu nikada neće ni biti. Prema riječima Pažana, ne može biti nečeg puno i očekivati se da to bude i dobro. Upravo na ovoj teoriji stvorili su dva prepoznatljiva brenda u Hrvatskoj, a sve više i u svijetu.