“Pametna Barbie” predstavlja opasnost za privatnost djece
Posljednjih godina brojne su kompanije predstavile ‘pametne uređaje’ – od pametnih telefona, satova, tenisica, frižidera i drugih uređaja, a uskoro bi se u prodaji trebala pojaviti i prva pametna Barbie. Ova popularna lutka moći će razgovarati s djecom, postavljati im pitanja i odgovarati na pitanja te će pamtiti sve prijašnje konverzacije – vjerojatno je da će ovakva Barbie oduševiti djecu, no stručnjaci za privatnosti nisu niti malo oduševljeni s njom. Naime, proizvođači pametne Barbie koriste tehnologiju jedne kompanije za prepoznavanje govora (na sličan način na koji se koristi i Appleov glasovni asistent Siri i drugi sustavi za prepoznavanje govora), a ono zbog čega je ova tehnologija problematična jest da se djetetov govor snima i dijeli s ‘trećim kompanijama’. Prilikom prvog aktiviranja lutke, roditelji moraju otvoriti online račun i pristati na uvjete korištenja, a prema njihovim pravilima privatnosti, proizvođač ove lutke kao i ToyTalk, kompanija koja pruža usluge glasovnog prepoznavanja, koristit će snimljene razgovore djece za ‘poboljšanje usluge i razvoj boljeg sustava za glasovno prepoznavanje’.
Dakle, oni će moći snimljene audio zapise dijeliti s drugim kompanijama koje im mogu pomoći pri prepoznavanju govora, a te kompanije moći će zadržati sve podatke koje dobiju na analizu. ‘Da imam malo dijete, bila bih jako zabrinuta da netko snima i analizira njegove intimne razgovore’, komentirala je za The Guardian pametnu lutku Angela Campbell, profesorica prava s sveučilišta Georgetown. Slično razmišlja i Susan Linn, izvršna direktorica organizacije koja se bori protiv iskorištavanja djece u reklamama te ona kaže da, kada djeca koriste ‘Hello Barbie’, oni ne razgovaraju samo s lutkom, već direktno komuniciraju s korporacijama koje prodaju igračke i koje u njima imaju financijske interese. ‘To je strašno i predstavlja veliku opasnosti za djecu i obitelji’, rekla je Linn čija organizacija pokušava zabraniti prodaju ove lutke koja bi se na tržištu trebala pojaviti krajem godine, taman u vrijeme božićnog šopinga kada će brojne djevojčice pod borom možda poželjeti upravo ovu Barbie.