Samsung na svojim televizorima prikazuje i neželjene oglase
Ako je tko iz ne tako daleke budućnosti pomislio gledati TV sadržaj iz vlastite kolekcije bez hrpe reklamnih prekida, može na to zaboraviti s pametnim televizorima. Kompanije poznate po svojim pametnim televizorima po svemu sudeći traže dodatne izvore zarade – pa čak i ako to znači narušavanje korisničkog iskustva.
Eksperimentima u tom smislu se nedavno pridružio i Samsung. Ostvarivši partnerstvo s kompanijom Yahoo, na nekim uređajima su počeli prikazivati reklame, slične onima na koje internauti mogu naletjeti surfajući stranicama bez korištenja AdBlock alata.
Prva izvješća je malo tko uzeo za ozbiljno, no s obzirom na to da su korisnici počeli kriviti aplikacije (poput Plexa) kroz koje gledaju sadržaj, situacija je postala nešto ozbiljnija. Jedan korisnik je na mreži Reddit u segmentu vezanom uz Plex rekao kako je u nekoliko sati filmova dobio hrpu Pepsi reklama bez tona na svom Samsung Smart TV uređaju. Nedugo nakon toga, servis Plex je izjavio kako nemaju veze s tim reklamama. što je značilo samo jedno – TV uređaj je samostalno ‘pucao’ reklame na ekran bez želje korisnika. Slična situacija se odvila i s australskim servisom Foxtel, gdje su se korisnici požalili na goleme pop-up reklame preko sadržaja kojeg gledaju lokalno.
Čini se kako je glavni krivac za to nedavna softverska nadogradnja za Samsungove TV uređaje, koja je omogućila prikaz takvog sadržaja. Nekim korisnicima se opcija nije ni pojavila (baš kao ni reklame), što opet sugerira da je riječ o ograničenom pokusu kompanije. Reklame je navodno moguće ukloniti tako da korisnici na uređaju u izborniku odaberu Smart Hub > Terms & Policy > Yahoo Privacy Policy i selektiraju opciju ‘I disagree with the Yahoo Privacy Notice’.
Pomalo je suludo da se kompanije odlučuju na ovakve poteze nakon što su korisnici kupili (ne i iznajmili!) skupe TV uređaje nad kojima jednostavno žele imati kakvu-takvu kontrolu. Samsung tu nije neki poseban izuzetak, jer izvješća govore i o tome da se podaci s LG TV uređaja primjerice i dalje šalju internetom čak i kada su korisnici odbili sudjelovati u takvim programima.