Zeleni telefon: U 2014. godini primljeno 246 prijava, 40 više nego lani

Udruga “Eko–Zadar“ u 2014. godini je u sklopu projekta “Zeleni telefon“ zaprimila ukupno 246 prijava, što je 40 prijava više nego 2013. godine. Zeleni telefon je služba za rješavanje problema zaštite prirode i okoliša. Služi građanima kao servis za prijavljivanje problema i nepravilnosti u okolišu, te za dobivanje informacija vezanih uz okoliš. Projekt je u 2014. godini u potpunosti odrađen volonterskim angažmanom članova i članica udruge.

Ovaj projekt “Eko–Zadar“ kontinuirano provodi od 2003. godine, te je među našim sugrađanima prepoznat kao servis kojemu se mogu obratiti za sva pitanja i probleme u okolišu. O njegovom prepoznavanju govori činjenica da se broj pristiglih prijava iz godine u godinu stalno povećava.
Sve pristigle prijave evidentirane su i raspoređene u 13  kategorija koje se odnose na različite okolišne problema.

Najbrojnije su prijave koje spadaju u kategorije “Razno“ i “Otpad“. Kao i prošle godine, naše sugrađane najviše smetaju problemi vezani uz otpad, posebice divlja odlagališta otpada koja su, nažalost, veliki ekološki problem u našoj županiji. Prijave koje se odnose na kategoriju “Razno“ većinom čine upiti vezani za ekološku poljoprivredu; naši su sugrađani tražili savjete o ekološkom sjemenarstvu, ekološkom uzgoju hrane i distribuciji ekoloških prehrambenih proizvoda na tržište. Prijave iz ove kategorije smo najbrže i najlakše rješavali, posebice jer udruga “Eko–Zadar“ kontinuirano organizira sajmove zdrave hrane i tradicijskih proizvoda “Dani sunca“ koji je praktično rješenje za distribuciju ekoloških proizvoda. Uz to, udruga je prošle godine u studenom i travnju organizirala i razmjenu sjemenja. Nažalost, bilo je i prijava okolišnih problema koji su gotovo nerješivi te su, nakon opetovanih prijava, i dalje u postupku rješavanja. U ovakvim se slučajevima obično radi o ekološkim problemima povezanima s velikim zagađivačima.

Zeleni telefon sve više “online“

Analiza komunikacije između građana i volontera Zelenog telefona u protekloj godini pokazala je da Zeleni telefon češće zovu muškarci: bilo je 56% poziva od muškaraca, naspram 44% poziva od žena. Većina prijavitelja ostavlja svoje kontaktne podatke za daljnju komunikaciju te se, gotovo bez iznimke, svi predstave. Najpopularniji medij za prijavu problema i dalje je telefon, ali sve se više koristi i internet, bilo putem elektronske pošte ili poruka upućenih udruzi preko Facebook profila https://www.facebook.com/EkoZadar.

U sklopu projekta, tijekom 2014. godine educirali smo i obučili za rad na Zelenom telefonu troje volontera/ki. Ujedno smo educirali i građane o nadležnim institucijama kojima se osobno mogu obratiti u svrhu rješavanja pojedinih okolišnih problema i time povećali aktivno sudjelovanje javnosti (građana) u donošenju odluka i zalaganju za zaštitu okoliša, što je i jedan od ciljeva projekta. Bolja informiranost, suradnja i povezanost s lokalnom upravom i institucijama doprinosi učinkovitoj zaštiti okoliša u gradu Zadru i Zadarskoj županiji, a samim time i održivom razvoju.

Zeleni telefon, kao servis građana i sredstvo komunikacije između šire javnosti i nadležnih institucija, nastavlja s sradom i u 2015. godini. Naši će volonteri i volonterke i nadalje pružati pomoć i savjete građanima u rješavanju problema u okolišu, bilo putem jedinstvenog telefonskog broja za područje cijele Hrvatske: 072 123 456, bilo putem faksa ili “online“ prijava.

Pravo na očuvan i zdrav okoliš jedno je od naših temeljnih prava, a Zeleni telefon je jedan od načina zaštite prirode i rješavanja problema u okolišu, bilo putem jedinstvenog telefonskog broja za područje cijele Hrvatske: 072 123 456, bilo putem faksa ili “online“ prijava.

Pravo na očuvan i zdrav okoliš jedno je od naših temeljnih prava, a Zeleni telefon je jedan od načina zaštite prirode i rješavanja problema u okolišu.

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...