Lorencin: “Tuna je naš savršen put u prezentaciji turizma naše zemlje na japanskom, kineskom i korejskom tržištu”
Povodom prvog Tuna & Sushi Festivala u Zadru u petak, sinoć je u restoranu Foša održana gala večera na kojoj su uz predstavnike lokalne i regionalne samouprave nazočili ubrojni visoki uzvanici iz Hrvatske, Republike Koreje, Japana i Australije. Tako su se s prirodnim, povijesnim, kulturnim i gastronomskim lljepotama našeg kraja imali prigodu upoznati Veleposlanici u RH iz Japana, Australije i Republike Koreje.
Japanski majstori, gospoda Amano i Sato su prezentirali izradu jela sushi i sashimi od tune, kao što su to učinili i danas na Narodnom trgu u vremenu od 11 do 13 sati, posjete na Narodni trg, gdje su na velikoj otvorenoj pozornici omogućili i prigodnu degustaciju za naše sugrađane i goste.
– Ovaj projekt predstavlja početak dugoročne suradnje koju narednih godina planiramo prilagoditi i modificirati kao spoj i razmjenu iskustava kulturnih, povijesnih i prirodnih resursa zajedno s gastronomskim doživljajem, kao i stručnom izobrazbom i usavršavanjem kulinarskih vještina hrvatskih kuhara uz pomoć japanskih sushi majstora. Ovim događajem želimo podržati trend povećanja turističkih kretanja japanskih gostiju i iskoristiti priliku još više doprinijeti prepoznatljivosti naše regije u Japanu. Velika prednost manifestacije je i termin održavanja i povećane aktivnosti u svrhu produžavanja turističke sezone izvan ljetnih mjeseci s naglaskom na turističku promociju i povećanu marketinšku vidljivost. Mjesec siječanj, tijekom kojeg se tuna izlovljava i obrađuje u uzgajalištima, idealno je razdoblje za poticanje razvoja atraktivne i konkurentne destinacijske ponude usmjerene ka japanskom i širem dalekoistočnom tržištu poput Kine i Koreje temeljem specifične tendencije posjeta europskim destinacijama izvan tradicionalno udarnih turističkih mjeseci, istaknuo je zadarski gradonačelnik Božidar Kalmeta koji je, kako je rekao, veliki ljubitelj sushija.
Cilj i svrha događaja je povezivanje gospodarske, gastronomske i turističke ponude zadarske regije s Japanom i japanskim tržištem. Tvrtke iz zadarske regije su najveći izvoznici tune u Hrvatskoj. Prema kumulativnim pokazateljima, u 2014. godini bilježi se porast od 53% u dolascima te 35% u ostvarenim noćenjima japanskih gostiju u Zadarskoj županiji.
Japanski veleposlanik u RH NJ. E. Keiji Ide ukazao je na pozitivne posljedice ovako jednog izuzetnog događanja.
– Ovo je dobra prilika za suradnju Hrvatske i Japana na svim područjima, ali sada prvenstveno želimo razmijeniti naša gastronomska iskustva, odnosno upoznati se s kulturom kuhanja kako u Japanu tako i u Hrvatskoj te ju predstaviti široj javnosti. Ovo je prvi put da sudjelujemo u jednoj ovakvoj manifestaciji za koju se nadam da će postati tradicionalna te putem gastronomije još jače povezati naša dva naroda, odnosno naše dvije kulture, istaknuo je veleposlanik Ide.
Događaj obrade i pripreme tune za sushi i sashimi popraćen je nastupom bubnjarske skupine Wa-daiko, a jela koja su spravili poznati japanski kuhari i sushi majstori, gospoda Amano i Sato razgrabljena su po simboličnoj cijeni od deset kuna za nešto manje od deset minuta te su tako naši sugrađani, ali i gosti mogli uživati u istočnjačkim delicijama spravljenima od domaćih namirnica. Tako je ovaj prekrasni siječanjski dan dao pozitivne naznake i jedan dobar iskorak u proširivanju turističke sezone na čitavu godinu jer zadarska regija ima sve potrebite resurse za takvo što, samo treba kreativce i vizionare koji će svoje ideje provesti u djelo te ih plasirati kao još jedan dobro upakirani turistički brend našeg područja.
Demonstraciju i degustaciju jela od tunjevine na japanski način predvodili su ministar turizma Darko Lorencin i gradonačelnik Božidar Kalmeta koji su se okušali u pripremi i serviranju hrane.
Cijeli događaj je uz brojne hrvatske medije, popratila i nacionalna japanska televizija NHK te japanski mediji stacionirani u Europi.
– Ovo je dokaz da se jedna priredba može zapravo ni od čega napraviti. Potrebno je samo malo kreativnosti i dobre volje, možda i malo novca ali njega za jednu ovako kvalitetnu stvar ima i na pretek. Ovo je jedan jako dobar primjer kako se uz jednu generalnu suradnju između dviju zemalja može napraviti jedan relativno mali događaj koji će imati jako puno odjeka u javnosti. Pohvaljujem Grad Zadar i TZ grada Zadra koji su odradili dobar dio posla na terenu uz suradnju s HTZ i Ministarstvom turizma. Ove godine zabilježili smo i porast japanskih gostiju od 11 posto, ali i nešto više kineskih i korejskih. Nisam slučajno spomenuo ta tržišta jer se japanska kuhinja prelila i u Koreju, a kroz posljednjih desetak godina i u Kinu i svjetski je poznata. Tuna je zapravo naš savršen put u prezentaciji turizma naše zemlje na tom tržištu. Ovo me posebno veseli jer i sam uzgoj tune je krenuo naprijed u posljednjih desetak godina te je sve više uzgajivača. Turizam jest taj jedan horizontalni sektor na kojega se nadovezuju drugi sektori, a pogotovo oni prehrambeni. Drago mi je da našim poduzetnicima na ovakav način omogućavamo da odmah na ovom području zajedno s nama kreiraju poslovnu politiku, istaknuo je ministar Lorencin dodajući kako vjeruje da će i sami uzgajivači tune u budućnosti imati ideje i biti kreativni kako još bolje japanskim turistima prezentirati jako kvalitetan proizvod na, kako je rekao, ovako predivnim i atraktivnim turističkim manifestacijama.
Cijeli događaj na Narodnom trgu bio je humanitarnog karaktera, pa su tako djeca iz Udruge za Down sindrom Zadarske županije, među kojima i naši mladi poznati plivači Jurica Milin i Lucija Mijolović, uz simboličan iznos od deset kuna prodavali pribor za jelo, ali i bonove s kojima su svi zainteresirani mogli degustirati tuna sushi i sashimi specijalitete. Sva prikupljena sredstva uplatit će se udruzi Down sindrom Zadarske županije.
Prvi Tuna & Sushi Festival od 23.-25. siječnja 2015. godine organizirala je Turistička zajednica grada Zadra uz potporu Ministarstva turizma RH i Veleposlanstva Japana u Republici Hrvatskoj u sklopu projekta “Hrvatska 365.“