Da li je Kazališno vijeće uopće pogledalo detaljan prikaz radnog iskustva Maje Šimić ili je unaprijed odlučilo da Švorinić mora dobiti i četvrti mandat?!
Kazališno vijeće HNK Zadar na samom početku natječaja za ravnatelja prekršilo je Zakon o općem upravnom postupku pokazavši nepoznavanje zakonskih rokova natječaja propisanih istim zakonom. Slijedi daljnje pogrešno iščitavanje pravnih termina propisanih Zakonom o radu, te Zakonom o mirovinskom osiguranju, a sva navedena pogrešna tumačenja i kršenja kose se sa Ustavom RH koji jasno u članku 14. tumači da smo – Svi pred zakonom jednaki, u Članku 46. da Svatko ima pravo slati predstavke i pritužbe, davati prijedloge državnim i drugim javnim tijelima i dobiti na njih odgovor. I konačno ključni Članak 55. prema kojem Svatko ima pravo na rad i slobodu rada. Svatko slobodno bira poziv i zaposlenje i svakomu je pod jednakim uvjetima dostupno svako radno mjesto i dužnost.
Za isto Kazališno vijeće HNK Zadar, prema Prijedlogu financijskog plana za 2015. godinu HNK Zadar, predviđa povećanje naknada članovima za rad na 60.000 kuna s 19.618 kuna koje su prikazane u Financijskim pokazateljima za 2013. godinu.
Na sjednici održanoj 14. siječnja, Kazališno vijeće u sastavu prof. dr. sc. Živko Nižić, dr. sc. Zlatko Begonja, dr. med. Dražen Grgurović, Jasna Ančić, glumica i John Čolak, zaposlenik HNK-a, razmatralo je molbe prijavljenih kandidata za ravnatelja HNK-a Zadar. Konstatirano je da su u zakonskom roku stigle dvije prijave, i to Renata Švorinića, dipl. oec. i Maje Šimić, prof. Pregledom dokumentacije utvrđeno je da Maja Šimić, prof. ne ispunjava uvjet natječaja koji se odnosi na radno iskustvo.
Pojam ”radno iskustvo” u društvenim djelatnostima pravno je neodređeno. Kazališno vijeće dužno je u prvom redu istaknuti da pojmovi radno iskustvo i radni staž nisu istoznačnice.
Kazališno vijeće HNK Zadar, krivo tumači pojam “radno iskustvo” misleći da se isto stječe samo ako je isto upisano u radnu knjižicu i ako se za takav rad dobiva plaća ili naknada, te da ti poslovi trebaju biti utvrđeni Pravilnikom o sistematizaciji radnih mjesta bilo da se radi o udruzi građana, ustanovi ili poduzeću.
Isto vijeće radno iskustvo poistovjećuje sa “radnim stažom” to nije isto budući je radno iskustvo širi pojam, a isti pojmovi su točno definirani zakonom.
Tako Zakon o mirovinskom osiguranju (“Narodne novine” broj 102/98) radni staž definira kao razdoblje koje je osiguranik (radnik) proveo u obaveznom mirovinskom osiguranju i produženom osiguranju, vrijeme koje je osiguranik (radnik) proveo izvan zaposlenja na osnovi kojeg je bio osiguran prema posebnim propisima i dr.
Radno iskustvo pak definira Zakon o radu ( “Narodne novine” broj 137/04 – pročišćeni tekst), primjerice u dijelu koje se odnosi na volontiranje, koje ne predstavlja zasnivanje radnog odnosa niti se za isto dobiva plaća ili naknada plaće, ali se priznaje kao “radno iskustvo” u određenom području i trajanju. Tako, primjerice, liječnici ili pravnici da bi mogli pristupiti stručnom ispitu moraju imati određeni broj godina radnog iskustva (najčešće 2 godine), a volonterski rad im se priznaje kao radno iskustvo iako nisu zasnovali radni odnos i za isto primali plaću i dr.
U predmetnom natječaju nije tražen radni staž već radno iskustvo, a diskvalificirana kandidatkinja dostavila je kao dokaz urednu dokumentaciju.
Ustavni sud, primjerice, primjećuje da je radno iskustvo moguće i izvan radnog staža koji se dokazuje radnom knjižicom. S druge strane, radni staž upisan u radnoj knjižici sam po sebi ne dokazuje i radno iskustvo u društvenim djelatnostima (primjerice, moguće je da netko, iako po struci društveni djelatnik, bude zaposlen u društvenoj ustanovi ili društvu i obavlja posao niže stručne spreme koji nije povezan s društvenim djelatnostima).
Podnositeljica u svojoj prijavi za natječaj za ravnatelja Hnk Zadar uz četverogodišnji plan rada priložila je i detaljan životopis s preciznim radnim iskustvom koje započinje davne 1995. godine i to upravo na prvom Zadarskom kazališnom ljetu kada radi kao asistentica izvršne producentice. Slijedećih sedamnaest godina ispunjeni su radnim iskustvom u društvenim djelatnostima pretežno vezanim za umjetnički i produkcijski rad u kazalištu ali i pri festivalima vezanima i za druge oblike umjetnosti i kulture. Budući da u natječaju nije postojala pravna obveza kandidata da uz prijave i prilože i potvrde svih poslodavaca kod kojih su do tad radili podnositeljica prijave je uz preslik trogodišnjeg radnog staža kao samostalna umjetnica priložila detaljan prikaz radnog iskustva koje kazališno vijeće očito nije pogledalo.