Rubeša: “Hidroavionima će se voziti samo preplanuli Turci iz novog hotela Maraska!”

Gradsko vijeće usvojilo je još jedne izmjene i dopune DPU Maraska parka kojim se na prijedlog European Coastal Airlinesa predviđa s vanjske strane lukobrana – Đige izgradnja pontonskog terminala za hidroavione.

Trećeg listopada 2014. godine gradski UO za prostorno uređenje i graditeljstvo zaprimio je Pismo namjere od European Coastal Airlines u kojem predlažu izmjenu Odluke o izradi predmetnog Plana, kako bi se unutar obuhvata Plana na postojećem lukobranu predviđenom za rekonstrukciju mogla planirati lokacija i kapaciteti hidroavionskog pristaništa, s položajem i veličinom pontona te prostora na obali za uspostavu manjeg putničkog terminala kao sastavnog dijela infrastrukture i područja za uspostavu aerodroma na vodi.
U pismu namjere navode kako su spremni investirati u projekt uspostave hidroavionskog pristaništa u Zadru, nakon dobivanja prava korištenja tog područja putem koncesije, te ishođenja svih potrebnih dozvola i certifikata nadležnih tijela.

– U pismu namjere avio prijevoznika navodi se proširenje sadržaja hotela i povećanje kategorije budućeg hotela Maraska, ali to nije dovoljno jasno. Da li je to pogodna lokacija, koja površina mora i kopna je potrebna te što će ostati od te uvale, da li se time širi gradska luka, hoće li se ometati ostali sudionici pomorskog prometa, koliko će taj zahvat izmijeniti vizuru prostora, što je s onečišćenjem, samo neka su od pitanja koja je postavila HNS-ova vijećnica Vesna Sabolić naglašavajući kako Zadar treba imati hidroavionsku liniju s otocima, ali je za to predlažila Gaženicu.

– Znamo da postoji ideja da se naša uvala Jazine pretvori u marinu, ali svi mi moramo procijeniti kakve nam koristi to donosi, istaknula je Sabolić.

Elvira Sterle je u ime kluba HDZ-a bezuvjetno podržala taj projekt jer se Zadar, kaako je istaknula, mora prilagoditi EU.

-Dozvole za taj zahvat su jako rigorozne. Ti hidroavioni su kao i brodovi, oni će sletati izvan plovnog puta, kazala je Strele i dodala kako će to uz budući hotel pridonijeti ponudi Grada.

Marko Pupić Bakrač složio se ovaj put sa Sterle, odnosno stavom HDZ-a, kazavši kako to ne treba previše birokratizirati.

– To bi bila nova atrakcija za Zadar i ne treba ju dislocirati.  Hidroavionsku vezu Zadar je imao između dva rata. Poznato mi je da je dosadašnji lučki kapetan to osporavao. Mislim da su tamo veća opasnost trajekti nego hidroavioni, zaključio je Pupić Bakrač.

Da, u Akciji mladih svi imaju svoje mišljenje dokazala je primjedba njegova stranačkog kolege Ante Rubeše koji je komentirao kako će se navedenim hidroavionima voziti samo preplanuli Turci iz novog hotela. Nije promijenio stav kako su investitori “okupatori” te i dalje smatra kako se ovim projektom neće otvoriti više od pet radnih mjesta.

– Ne bih se složila s kolegom Rubešom. Naime, smatram kako u razvojnim projektima nema mjesta konstatacijama koje se referiraju na nešto što se zove “pljačka” i sl. Takve primjedbe nisu primjerene niti umjesne u slučaju ovakvih projekata. Mi pričamo o razvoju. Svatko ima pravo na svoje mišljenje, ali ovakve projekte koji podupiru nešto što će osnažiti naš grad na ovaj ili onaj način treba podržati. Drago mi je da kolega Pupić Bakrač podupire ovaj projekt, čime ste i vi ovaj put pokazali da možete biti demokratični, kazala je Sterle.

– Znam da vi podupirete sve investitore koje sam ja više puta nazvao okupatorima jer oni to uistinu jesu. Vi im pogodujete, ne vi osobno, ali zna se tko. Zašto mislim da je to loše i ne doprinosi nikakvom gospodarskom razvitku? Naime, u jednu ruku doprinosi razvitku no tu će raditi četiri ili pet ljudi, mi se trebamo okrenuti projektima koji će zapošljavati tisuće ljudi, a ne tek njih nekoliko. Zanima me tko će biti vlasnik ovog ugostiteljskog objekta koji se nalazi u tom krugu? Da li će se davati koncesija nekim drugim ili trećim osobama? Po meni ovo nije neki veliki projekt, postoje puno veći, kazao je Rubeša.

SDP-ov vijećnik, Antun Novoselović je istaknuo kako tvrtka  European Coastal Airlines nije njemačka tvrtka kako se navodi, već malezijsko –  njemačka s temeljnim kapitalom od 16 milijuna kuna, te gubicima 2013. godine od oko 2.900 kuna,  na što se sarkastično nadovezao Rubeša sarkastičnom primjedbom kako malezijski avioni stalno padaju.

– Mjesto je sporno jer tamo puše jaki vjetar te postoji opasnost za te avione tamo, istaknuo je Novoselović.

U ime gradonačelnika projekt je predstavio njegov zamjenik, Ivica Vlakić koji je istaknuo kako bi hidroavionsko pristanište obuhvaćalo prostor 5 x 10 metara, na plutajućem pontonu, a hidroavioni sa 19 putničkih mjesta bili bi donirani od strane švicarskog konzorcija RUAG.

– Ponton će se vjerojatno proizvesti u hrvatskoj tvrtci NCP iz Primoštena. Ovo je samo omogućavanje raspisivanju javnog natječaja na koji će se javiti i ova firma. Ako usvojite ovaj plan na javni natječaj može se javiti bilo tko tko ima kapitala. U slijedeće četiri godine ovaj konzorcij planira uložiti 40 milijuna eura te otvoriti 400 novih radnih mjesta. Svi ste svjesni gužvi u ljetnom periodu, ukoliko bi to bilo u Gaženici dolazak gostiju bi predugo trajati. Ova investicija, mi ćemo naplaćivati samo koncesiju. Svaki investitor snosi rizik investicije. Ako Nijemac smatra da će on imati korist, zašto bi mi bili sumnjičavi. Ne znam postoji li bolji poslovni model od toga da mi ne uložimo niti kune, a naplatimo koncesiju, kazao je Vlakić.

Gradonačelnik Kalmeta poručio je Rubeši, s obzirom da stalno proziva HDZ, kako je dok su u Nadzornom odboru Jadrolinije sjedili članovi HDZ-a i on bio ministar, kupljen brod Zadar upravo namjenski za liniju Zadar- Ancona.

– S obzirom da i o prometu treba nešto znati, a vi ne znate, poručujem vam da pošto je sjedište Akcije mladih u Rijeci, zamolite vaše da lobiraju kod Jadrolinije da nam se smiluju i produže liniju tijekom godine, naglasio je za kraj Kalmeta.

Izmjene DPU-a Maraska, koje će tek ići na raspravu, prihvatilo je 17 vijećnika, dvojica su bili protiv, a šestoro suzdržano.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...