Istražitelji: Nestali avion vjerovatno na dnu mora
Avion kompanije AirAsia, koji je u nedjelju nestao sa 162 putnika i članovima posade nakon polijetanja iz Indonezije, vjerovatno je na dnu mora, kazao je čelnik indonezijske Državne agencije za potragu i spašavanje.
U potragu za nestalom letjelicom su upućeni avioni i brodovi.
“S obzirom na koordinate koje smo dobili, te da se prema procjenama mjesto pada aviona nalazi na morskoj pučini, pretpostavljamo da je avion na dnu mora”, kazao je u ponedjeljak novinarima Bambang Soelistyo.
“To je preliminarna pretpostavka, koja se može razviti na osnovnu rezultata naše pretrage”.
Prvi admiral Sigit Setiayana, zapovjednik Pomorskog zračnog centra baze zračnih snaga u Surabayai, kazao je da 12 mornaričkih brodova, pet aviona, tri helikoptera, te više borbenih brodova pretražuje područje istočno i jugoistočno od indonezijskog otoka Belitung, te obližnje vode.
Malezija, Singapur i Australija su se priključile operaciji potrage.
Airbus A320-200 je nestao nakon što su kontrolori leta izgubi kontakt sa avionom otprilike 45 mina nakon što je letjelica napustila međunarodni aerodrom Juanda, na Surabayai u Istočnoj Javi, u nedjelju u 5:20 ujutro po lokalnom vremenu.
Molba pilota
Nedugo nakon nestanka, AirAsia je saopćila da su piloti aviona zatražili dozvolu zračne kontrole u Jakarti da promijene kurs, te da prelete iznad lošeg vremena u području poznatog po teškim olujama.
Novinar Al Jazeere Scott Heidler je javio iz Surabaye da istražitelji provjeravaju profile svih putnika te rendgenske snimke prtljage unesene u avion. Također se provjerava i održavanje aviona.
“Postoje navodi da su neki ribari možda čuli nešto prije nego što je objavljena vijest da je avion nestao sa radara”, javio je on.
Aviokompanija je objavila da su 155 putnika leta QZ8501 bili uglavnom državljani Indonezije, te da je bilo troje Južnokorejaca, i po jedna osoba iz Singapura, Malezije, Britanije i Francuske.
Steven Wallace, bivši istražitelj nesreća američke Savezne avijacijske uprave, kazao je Al Jazeeri da je uvjeren da će avion biti pronađen.
“Obično se avioni raspadnu i unutrašnji lagani dijelovi, nekada čak i dijelovi kao što je rep, plutaju na površini”, rekao je on Al Jazeeri.
“A ako je snimač ispod vode, on će emitirati signal. Najmanje 30 do 90 dana će slati signal, koji će pomoći istražiteljima da lociraju olupinu”.
Niskotarifni letovi
Avion je bio u sastavu AirAsia Indonesije, ogranka malezijskog AirAsije koji dominira južnoazijskim tržištem niskotarifnih letova.
AirAsia je saopćila da je avion zadnji put bio na održavanju 16. novembra. Kompanija nikada nije imala fatalnu nesreću.
Zvaničnik indonezijskog Ministarstva transporta je kazao da je pilot zatražio dozvolu da uzleti za 1.800 metara, odnosno na visinu od 11.500 metara kako bi izbjegao velike oblake.
“Avion je u dobrom stanju, ali vrijeme je loše”, rekao je Djoko Murjatmodjo na konferenciji za novinare održanoj na aerodromu u Jakarti, gdje se govorilo o teškim olujama u području gdje je nestao avion.
Penjanje iznad velikih kišnih oblaka je standardna procedura za avione u takvim uvjetima.
Nestanak aviona je došao na kraju užasne godine za malezijsku avijaciju.
Let MH370 Malaysia Airlinesa, koji je prevozio 239 osoba, nestao je u martu nakon što je neobjašnjivo skrenuo sa svog kursa na letu iz Kuala Lumpura za Peking. Nije pronađen nijedan trag nestalog aviona.
Drugi avion Malaysia Airlinesa se srušio u julu u sukobima pogođenoj istočnoj Ukrajini, kada je poginulo svih 298 putnika i članova posade. Vjeruje se da je avion pogođen raketom zemlja-zrak.