Hrvati najviše koriste mobilne uređaje za pristup internetu

Koje tipove uređaja koristi publika središnje i istočne Europe (Central and Eastern Europe – CEE) za pretragu interneta? Postoji li obrazac u mobilnom korištenju interneta? U kojoj državi u CEE regiji korisnici najviše koriste internet putem mobilnih uređaja? Koliko se troši na mobilno oglašavanje? Odgovore na ova, kao i na mnoga druga pitanja donosiGemius u novom izvješću provedenom na 18 europskih tržišta.

Izvješće pokazuje kako svaki deseti prikaz stranice u središnjoj i istočnoj Europi dolazi s mobilnih uređaja ( 10% od online prometa u srpnju 2014.). Država u CEE regiji u kojoj korisnici mobilnih uređaja najviše surfaju putem pametnih telefona i tableta je Hrvatska (21%). Ispod prosjeka nalaze se Rumunjska, Bugarska i Rusija (9%), Bjelorusija (6%), Ukrajina (5%) i Moldavija (1%).

Mobilni korisnici interneta uglavnom radije koriste pametne telefone nego tablete. Prvi tip uređaja zastupljeniji je među Hrvatima (18% online prometa), a drugi među Rusima (5%).

Uočene su također jasne razlike u načinu na koji se koriste različiti tipovi uređaja – vikendima su najpopularniji tableti i pametni telefoni, dok laptopi i računala više privlače korisnike u večernjim satima.

U cijeloj CEE regiji, uključivši Hrvatsku, Samsung bilježi vodeću poziciju u mobilnom online prometu kod korisnika pametnih telefona (37%), a Apple (55%) kod korisnika tableta. Također, Android (72%) je prevladavajući operativni sustav u mobilnom online prometu kod pametnih telefona, a iOS (55%) kod tableta.

Jedan od najbitnijih zaključaka provedenog istraživanja jest činjenica da u cijeloj CEE regiji display oglašavanje na mobilnim uređajima prilično zaostaje za njihovim korištenjem za pristup internetu. Iako je Hrvatska vodeća u CEE regiji po korištenju pametnih telefona i tableta za surfanje internetom, oglašivači još uvijek nisu počeli pratiti ovaj trend. Dok mobiteli i tableti zajedno u Hrvatskoj čine 21% online prometa, istodobno samo 2% od ukupnog display oglašavanja na internetu odlazi na mobilno oglašavanje.

Rezultate istraživanja komentirala je Vesna Gordon, Chief Sales Officer & Chief Marketing Officer te članica upravnog odbora Gemius grupacije: “Prema izvještaju ‘GSMA Intelligence’ SIM penetracija (postotak mobilnih SIM kartica u odnosu na broj stanovnika) iznosi više od 100% u gotovo svakoj zemlji u našoj regiji. Ipak, oglašivačine smiju o mobilnoj tehnologiji razmišljati kao o samostalnoj strategiji. Potrošači se koriste različitim kanalima za komunikaciju ili interakciju s određenom markom. Naša istraživanja pokazuju da se korisnici ujutro bude s mobitelima i tabletima, radno vrijeme provode za računalom, a predvečer se opet intenzivnije koriste tabletima. Ovu činjenicu ne bismo trebali zanemariti. Oglašivači trebaju planirati s ciljem da se obrate pravom potrošaču s pravom porukom putem pravog kanala u pravo vrijeme. Ono što nužno trebaju napraviti jest uključiti mobilnu tehnologiju u svoju sveobuhvatnu komunikacijsku strategiju”, rezimira Vesna Gordon.

Feed me
Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...