Za Doček 2015. godine u Zadru opet Varoška fešta
S obzirom da gotovo svi veći hrvatski gradovi već imaju složenu koncepciju Dočeka te su u medijima već plasirali informacije o izvođačima i iznosima koliko će ih stajati najluđa noć u godini, TZ grada Zadra standardno sve čini u posljednji trenutak. No, možda se vode devizom, kako ništa nije kasno do jutra 31. prosinca. Naravno, kako doznajemo, još uvijek se ne zna tko će od izvođača nastupati i na kojim lokacijama u gradu za Doček 2015. Već godinama TZ grada Zadra uporno se drži zimske Varoške fešte u koncipiranju programa iako je opće poznato da je Doček, odnosno Advent u svim gradovima dobro iskorišteni projekt zimskog turizma koncipiran s određenim programima tijekom cijelog prosinca, a pogotovo par dana uoči i nakon Dočeka. Prema svemu sudeći, čini se da su odgovornim tijelima lokalne i regionalne samouprave važniji turisti od domaćih gostiju, a pogotovo naših sugrađana. No, to i nije neka vijest. Dok se ljeti organiziraju koncerti, fešte, itd. zimi se zapravo događa malo toga ili točnije, ništa. Zašto je to tako i zašto jedan grad s turističkim potencijalom cijele godine polako umire, nitko ne zna ili ne vidi.
– Pripreme za doček Nove godine su u tijeku. Po završetku svih dogovora ćemo vas obavijestiti o izvođačima. TZ grada Zadra nastoji za doček Nove godine uključiti uglavnom domaće izvođače u skladu s mogućnostima koje su nam na raspolaganju. Prema rasporedu obveza i propisanoj strukturi poslovanja TZ grada Zadra organizira doček Nove godine, ali ne i Advent. TZ sama ne dovodi izvođače o svom trošku u bilo koje godišnje doba, a pogotovo ne skuplje produkcije, već u dogovoru s profesionalnim produkcijskim kućama prihvaćamo već osmišljene prijedloge te im organizacijski i logistički pomažemo pri realizaciji projekata. Sljedeći takav primjer je izvedba baletne predstave Ruskog carskog baleta, koja je u najavi za dan 27. studenoga u dvorani Krešimira Ćosića na Višnjiku, istaknuo je Zvonko Šupe, direktor TZ grada Zadra.
Kao i svake godine, kamen spoticanja medija i TZ grada Zadra je enigma visine financija izdvojenih za organizaciju Dočeka 2015. godine, kao i specificiranih troškova na koje će se osigurana sredstva iz proračuna utrošiti.
– O troškovima organiziranja dočeka Nove godine javnost ćemo izvijestiti nakon 1. siječnja 2015. godine kada pokrijemo sve izdatke, zaključio je Šupe, iako iz Grada Zadra ističu da će se raditi o iznosu od oko 150.000 kuna dok svaki daljnji odgovor i odgovornost vezano uz ovu tematiku prebacuju na direktora TZ grada.
Prema krahu turističke sezone, za koji je dakako zaslužna kiša, (iako je na lokalnoj i državnoj razini opet ističu kao uspješniju i rekordniju uvijek od one prethodne), čini se da se osim plana i strategije razvoja turizma ukazala potreba da kao primjerice Grad Opatija i Grad Zadar oformi gradsku tvrtku koja bi se bavila organizacijom manifestacija čime bi možda uštedjeli novac, ali i otkrili potencijali zimskog turizma te nešto drastično promijenili u ljetnim mjesecima u Zadru.
– Osnivanje gradske tvrtke nije u kompetenciji ureda Turističke zajednice. Vezano za potencijale zimskog, odnosno po- i predsezonskog turizma, uključeni smo, kao i Opatija, u program PPS (Hrvatska365) sustava HTZ-a i Ministarstva turizma unutar kojega se razvijaju određena tijela i parametri koji bi u budućnosti trebali pospješiti upravo taj dio godine, zaključio je Šupe
Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice, u kolovozu ove godine u Splitu, prihvatilo je ključne postavke sažetka Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma 2014.-2020. Na sjednici su predstavljene i ostvarene aktivnosti pilot projekta PPS, za posezonu 2014. godine, u kojem ukupno 22 destinacije diljem Hrvatske imaju mogućnost jačeg tržišnog pozicioniranja putem PPS oznake. Projekt PPS započeo je 1. srpnja raspisivanjem natječaja za odabir destinacija i trajao je četiri mjeseca, odnosno do kraja listopada ove godine.
Riječ je o tri osnovna strateška cilja iz Strateškog marketinškog plana, čijoj realizaciji se pristupilo bez čekanja donošenja dokumenta. Ovaj projekt predstavlja jedan od najsloženijih projekata koji je HTZ radio jer obuhvaća sve razine sustava turističkih zajednica, subjekte javnog i privatnog sektora na destinacijama te sve službe u Glavnom uredu HTZ-a. Primjena sustava oznaka osigurava neograničeno korištenje PPS oznake u marketinškim aktivnostima, članstvo u destinacijskom i nacionalnom PPS klubu, isticanje nositelja oznaka na posebnoj PPS podstranici internetskog portala HTZ-a, te promociju kroz komunikacijske kampanje. Iskustva stečena kroz ovaj pilot projekt poslužit će kao vrlo kvalitetna polazišna točka za planiranje pravovremene i cjelovite PPS komunikacijske kampanje u 2015. godini.
Internet podstranica bit će orijentirana na šest proizvoda koji su se iskristalizirali kroz kandidaturu: kulturni, eno i gastro, biciklizam, poslovna putovanja, wellness i zdravlje, aktivni odmor. Klub PPS činit će koordinacijski odbor sastavljen od direktora turističkih zajednica, dok će osnovno provedbeno tijelo biti timovi od 3 do 7 članova, uz uvjet da jedna osoba mora biti predstavnik turističke agencije.
Ukupna vrijednosti pilot projekta PPS iznosi 4,8 milijuna kuna koji će, između ostaloga, obuhvatiti offline kampanju na tržištima Austrije, Italije, Njemačke, Slovenije i Velike Britanije, online kampanju na osamnaest tržišta te posebne i b2b radionice na osam tržišta.
Koliko će se sve skupa više ili manje uspješno odraziti na turizam našeg kraja, vidjet ćemo očito vrlo brzo.