Hoće li nakon aplikacije zakrpaj.to Grad Zadar zbog nerada komunalnih djelatnika aktivirati i aplikaciju otkrpaj.to?!

Iako, kako smo pisali mjesta poput Bakra, Čavla, Fužina, Čepina, Raba, Punta, ili primjerice Ražanca i Pašmana u našoj županiji sudjeluju u aplikaciji “zakrpaj.to”, u Gradu Zadru su tek početkom ovog mjeseca otkrili toplu vodu i građanstvu ponudili najbolji mogući način u sudjelovanju rada Gradske uprave. Za to nije valjda dovoljno onih gotovo 200 zaposlenika, pa su odlučili mukte zaposliti građane kako bi dojavljivali ono što bi tzv. komunalni redari u opisu svog posla morali utvrđivati na terenu ili po dojavi. No, da, njih odavno ili uopće nitko nije vidio. Dakle, gradonačelnik Kalmeta otkrio je ponovno dobro provjerenu formulu za zakrpavanje nerada u redovima unutar zgrade na Narodnom trgu, podigao je vojsku zadarskih volontera, građana. U današnje doba uz sve moguće mobilne platforme dao je sugrađanima iznimno korisnu aplikaciju i zabavu da poslikaju tu i tamo koju rupu u pločniku/kolniku i da istu proslijede, a komu drugom već UO za komunalne djelatnosti Grada Zadra.

Iako smo pretpostavljali kako će se aktivacijom ove aplikacije napokon na terenu ukazati dugo traženi komunalni redari, njima opet ni traga ni glasa. No, priznat ćemo, neke rupice su se pokrpale, ali ozbiljnije stvari naravno, nisu. Zbog ove aplikacije posve je logično zaključiti kako bi svi gradski službenici povezani uz aplikaciju morali imati i nositi sa sobom službene pametne mobilne telefone u svojim džepovima, vjerujemo kako će se i to skoro, ukoliko već nije financirati iz proračunske vrećice.

Put Petrića - Papilon

Prema riječima, Marine Mihovilović Pajkin, jedne od viših stručnih suradnica za informiranje i odnose s javnošću iz Ureda Grada, a u ime UO za komunalne djelatnosti Grada Zadra,  od 15.listopada do 26.listopada od strane naših sugrađana prijavljen je 17 komunalni problem putem zakrpaj.to smartphone aplikacije. Prijave naravno, zaprima upravo Komunalni odjel.

– Pri zaprimanju problemi se, najprije, kategoriziraju. Npr. javna rasvjeta, nerazvrstane ceste, itd. Ti se problemi, zatim, prosljeđuju nadležnim komunalnim službama, ili komunalnim redarima na rješavanje, kazala je Mihovilović Pajkin.

Evidenciju o otklanjanju istih vodi također Komunalni odjel. Uspješnost odnosno opravdanost projekta, koja mobilna platforma prednjači u prijavi te koji su najčešće prijavljivani problemi vidi se, kaže Mihovilović Pajkin, unutar administratorskog dijela aplikacije zakrpaj.to.

– Naime, unutar nje postoje razni izvještaji iz kojih se može vidjeti ažurnost rješavanja problema, broj problema prema kategorijama, prema tijeku rješavanja itd. Najčešće prijavljivani problemi se odnose na probleme nepropisnog parkiranja, rupe na cesti, šahtove i javnu rasvjetu. Ti se problemi, najčešće, prijavljuju i u drugim gradovima i općinama koje koriste zakrpaj.to. Za prijavu putem pametnih telefona potrebno je instalirati besplatnu mobilnu aplikaciju zakrpaj.to. Za sada samo na iOS i Android operativne sustave. Mobilna aplikacija nema kartu te da bi se očitala pozicija, potrebno je imati uključen GPS sustav pozicioniranja na mobilnom telefonu, istaknula je Mihovilović Pajkin u ime UO za komunalne djelatnosti Grad Zadra.

Put Petrića - ulaz u zgradu

Osim iznimno inovativne aplikacije zakrpaj.to, možemo reći kako je rad komunalnih redara od srpnja ove godine trebao unaprijediti i električni bicikl, kojeg je zapravo malo, jednako kao i komunalne redare, malo tko zapravo vidio po gradu. No, opet, možda je kvaka baš u tome da ih ne vidimo, no to je već viša filozofija.

Dakle, Grad Zadar je u sklopu projekta “PRO-E-BIKE” na besplatno korištenje dobio prvi jedan električni bicikl. I to na razdoblje od godinu dana. Ovo ekološko sredstvo također je bilo namijenjeno gradskom komunalnom redarstvu, koje ga je trebalo svakodnevno koristiti u obavljanju poslova iz svog djelokruga, prvenstveno za obilazak gradskih četvrti, posebice u ljetnim mjesecima kada su značajnije gužve na cestama. Da nam gradski redari ne bi imali problema oko korištenja ovog revolucionarnog vozila, bicikla, u tehniku upravljanja uputili su ih stručnjaci instituta “Hrvoje Požar”. Iako ih nismo vidjeli, iz Grada Zadra tvrde da se bicikl “junački” koristi s obzirom na svoju kilometražu. Zanimljiva je činjenica da osim komunalaca bicikl koriste i drugi zaposlenici Grada Zadra po potrebi te nas možda na njemu uskoro iznenadi i gradonačelnik Kalmeta.

– Električni bicikl trenutno koriste komunalni redari, ali i ostali zaposlenici Grada Zadra prema potrebi. Do sada je prešao 435 kilometra, a na održavanje je potrošeno oko 80 kuna (promjena dvije zračnice). Podatke o utrošku struje nemamo. Električni bicikl je opravdao svoju svrhu prije svega zbog manjeg korištenja konvencionalnih vozila te malih troškova održavanja po prijeđenim kilometrima u odnosu na konvencionalna vozila, istaknula je Mihovilović Pajkin u ime Odsjeka za energetsku učinkovitost, Upravni odjel za prostorno uređenje i graditeljstvo Grada Zadra.

Ulica Ćirila Ivekovića

S obzirom na sve uvedene inovacije uvedene u najtajnovitiji gradski UO, predložili bi svim onim zamjenicima, stručnim suradnicima itd. iz Ureda Grada da gradonačelniku predstave aplikaciju otkrpaj.to na račun koje bi naši sugrađani mogli djelatnicima gradske uprave sugerirati na uklanjanje bespravno postavljenih, ugostiteljskih nadstrešnica, terasa, dvorišnih vrata koja zatvaraju ni manje ni više ulicu i sl., dakle većih zalogaja s kojima se nitko od njih godinama ne bavi i za koje se čak daju zakonski upitna odobrenja. A rupe, rupe možemo zakrpati i sami. No, to ipak nije naš posao, netko je u Gradu plaćen za to.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...