Grad Zadar i tvrtka Velemi d.o.o. raskinuli ugovor o koncesiji: Traži se novi privatnik kojemu će biti plaćen projekt klizališta!

Grad Zadar i riječka tvrtka Velemi d.o.o. raskinuli su prošle godine potpisani dvogodišnji koncesijski ugovor o postavljanju klizališta na parkiralištu pored crkve Sv. Marije vrijedan 249.620 kuna s PDV-om. Na taj je način, kako smo već pisali, iz javnih sredstava sufinancirana komercijalna djelatnost privatnika na javnoj površini koji bi logički u tom slučaju trebao korisnicima klizališta naplaćivati samo najam klizaljki i to, prema ugovoru,  u iznosu od 10 kuna, a iznos od zarade podijeliti s Gradom Zadrom koji u cijeloj ovoj priči očito ne vidi interes punjenja gradskog proračuna. No, ova poslovna priča nema sretan završetak, naime prema riječima Denisa Ventina, direktora tvrtke Velemi d.o.o. koncesijski ugovor je sporazumno raskinut.

– Ugovor o koncesiji raskinut je isključivo na naš zahtjev, odnosno mi smo ga otkazali jer nismo ove godine bili u mogućnosti ispoštovati obveze iz ugovora, odnosno funkcionirati zbog naših internih previranja. Znamo kakva je situacija i gdje živimo te je vrlo teško opstajati u jednom takvom ozračju. Gradu Zadru smo uputili pismeni zahtjev za raskidom ugovora, da nam u tome iziđu u susret, čemu su nam i udovoljili. Što se tiče novca osiguranog po koncesijskom ugovoru, nismo nikoga oštetili jer novac za ovu godinu nije niti mogao biti isplaćen jer se ovakvi poslovi rade godinu za godinom, a isplata se vrši tek po fakturiranom troškovniku po obavljenom poslu, istaknuo je Ventin.

Denis Ventin (Foto: Ivan Katalinić / Antena Zadar)

Upravo zbog toga, Grad Zadar, Upravni odjel za financije-Odsjek za javnu nabavu, 27. listopada 2014.godine opet je objavio Poziv na dostavu ponuda u Postupku nabave bagatelne vrijednosti u predmetu: Montaža, opremanje, organizacija rada i upravljanje mobilnim natkrivenim klizalištem u Zadru, evidencijski broj nabave BP 42/14. Krajnji rok za dostavu ponuda je 3. studenoga 2014.godine, a otvaranje ponuda, kažu na gradskim stranicama, neće biti javno. Procijenjena vrijednost nabave je 100.000 kuna bez PDV-a, a kriterij za odabir ponude je najniža ponuđena cijena.

Predmet nabave su usluge montaže, opremanja, organizacije rada i upravljanja mobilnim natkrivenim klizalištem u Zadru, dimenzije 25 x 12,5 m = 312,5 m2, kapaciteta 70 osoba, u razdoblju od 15.
studenog 2014. do 20. siječnja 2015. godine, sa svrhom prodaje termina građanstvu, s ograničenom maksimalnom cijenom ulaznice. Odnosno, cijena korištenja klizališta po satu s cijenom najma klizaljki ne može biti veća od 30 kuna kao i proteklih godina, što je zapravo najskuplja cijena u RH.
Protekle godine, zamjenik pročelnice Ureda Grada, Boris Artić istaknuo je kako su se u sufinanciranju privatne djelatnosti iz gradskog proračuna vodili isključivo s ciljem oživljavanja Poluotoka u zimskim danima otvaranjem jednog ovakvog sadržaja, čime bi potpomogli i rad zadarskih poduzetnika u staroj jezgri grada, a našim sugrađanima ponudili iznimno zanimljiv sadržaj koji se nudi u svim većim hrvatskim gradovima.

– Grad Zadar nije u gubitku, na nuli je te smo se po toj logici vodili kada smo određivali vrijednost ovog ugovora koji zapravo pokriva samo taj trošak. Ne kažem da Grad možda nije mogao dodatno profitirati, možda je, a možda i nije. Naime, za razliku od Opatije mi nemamo gradsku tvrtku koja se bavi organizacijom manifestacija, ali vjerujte, nema tu baš neke zarade jer treba platiti stručne osobe, zaštitara, brusiti, odnosno održavati klizaljke i led, a mi to ne znamo,
kazao je u prosincu 2013. godine Artić.
Boris Artić (Foto Žeminea Čotrić)
Kako se čini, ova ideja, a u drugim gradovima praksa, da ovu djelatnost obavlja neka gradska tvrtka možda nije uopće loša stvar. Osim što bi Grad uštedio koju stotinu tisuća kuna, ujedno bi i zaposlio još stručnog kadra iz redova naših sugrađana. Možda je došlo vrijeme za osnivanje tvrtke, primjerice pod nazivom “Zadarski cirkus”,gradsku ustanovu za organizaciju, promidžbu i posredovanje u oblasti kulture, a koja bi u ime Grada obavljala poslove koje je do sada plaćala vanjskim suradnicima za mnoge, doduše ne pretjerano uspješne, gradske manifestacije. Dovoljno je progooglati primjerice Grad Opatiju i njihov način funkcioniranja i korištenja svojih resursa koji su, priznat ćemo, puno lošiji nego naši, no iskorišteniji, a to je bitno. Naravno, bitno je znanje i sposobnost staviti u pogon, predstaviti i unovčiti ono što imamo, no imamo li mi tog kadra?
Klizalište na parkiralištu Sv. Marije
U Postupku nabave bagatelne vrijednosti u točki 10.3 pod nazivom Jamstva navodi se kako odabrani ponuditelj s kojim će biti sklopljen ugovor dužan je dostaviti naručitelju jamstvo za uredno ispunjenje ugovora za slučaj povrede ugovornih obveza u obliku bjanko zadužnice ovjerene kod javnog bilježnika u skladu s Pravilnikom o obliku i sadržaju bjanko zadužnice, na iznos od 10 posto ugovorene vrijednosti bez PDV-a s rokom valjanosti do isteka ugovora. Vjerujemo kako zadužnica u slučaju tvrtke Velemi d.o.o. usprkos ugovoru i ovoj stavci ipak nije iskorištena s obzirom na socijalnu osjetljivost odgovornih djelatnika Gradske uprave.

Obveza Grada Zadra u pogodovanju privatnom poduzetniku je još jednom i o svom, tj. trošku poreznih obveznika osigurati niveliranu površinu za postavljanje klizališta, osigurati elektroenergetski priključak snage 120 kW,  osigurati priključak vode, odgovarajući električni kabeli za spajanje na sustav električne mreže, snositi troškove električne energije i vode, snositi troškove zbrinjavanja komunalnog otpada (posude za smeće i odvoženje smeća).

Klizalište (Foto: Zrinka Ivković / Antena Zadar)

Obveze izvođača su dovoz, montaža i odvoz natkrivenog klizališta, stručno osoblje za montažu i održavanje klizališta i opreme, opremanje klizališta, uređaji i naprave za zaleđivanje odnosno izvedbu ledene klizne plohe klizališta površine 312,5 m2, dimenzije 25 x 12,5 m (rashladni uređaj za hlađenje i obnavljanje ledene površine klizališta minimalne snage 190 kW kapaciteta hlađenja, maksimalne priključne snage 80 kW, ne starijim od pet godina), korištenje ekoloških sredstava za hlađenje, oprema, odnosno uređaji i naprave za čišćenje i glačanje leda, ručna ralica za čišćenje leda, pribor za zaglađivanje leda pomoću vode, motorni uređaj za čišćenje i održavanje leda (neophodno za održavanje kvalitetne kondicije ledene plohe), odgovarajuće cijevi za priključak na vodovodnu mrežu i polijevanje klizališta, ograda u punom profilu visine 100 – 120 centimetara, oko klizališta s ulazom i izlazom na kliznu plohu (s vratima), garderobni prostor za iznajmljivanje klizaljki s klupama, dovoljan broj klizaljki za iznajmljivanje za sve programe, ne manje od 140 parova, podna podloga za garderobu i prostor do ulaza na led, osiguravanje opreme klizališta i posjetitelja kod
osiguravajuće kuće, natkrivanje klizališta i garderobnog prostora odgovarajućim montažnim objektom/šatorom, dobava 2 kompleta opreme za Eisstock-boćanje na ledu pomagala za učenje klizanja za djecu 8 minimalno 8 komada, montaža, opremanje, organizacija rada i upravljanje mobilnim natkrivenim klizalištem u Zadru, dobaviti i postaviti ozvučenje za emitiranje glazbe u cijelom prostoru šatora klizališta, dobaviti i postaviti scensku rasvjetu u cijelom prostoru klizališta, dobaviti i postaviti božićne dekoracije u cijelom prostoru klizališta, itd.
Kao i protekle godine i ove bi  godine u navedenom periodu u vremenu od 10 do 12.30 sati svakog radnog dana trebala biti organizirana i škola klizanja za učenike osnovnih škola s područja grada Zadra ili im omogućiti jedan besplatni sat klizanja uz prisustvo instruktora klizanja ili druge sl. stručne osobe. Rekreativno klizanje bi se prema novom ugovoru nastavilo odvijati svakog radnog dana od 12 do 22 sata, a vikendom i blagdanima od 9 do 24 sata.
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...