Biste li kupili kućni aparat na kojem sami pravite gazirana pića?
Kućni aparat na kojemu sami pravite gazirana pića zvuči kao SF moment s Cartoon Networka, ali Pepsi je, čini se, upravo ušla u takav biznis i puno očekuje do njega. U petak je počelo ograničeno kućno testiranje uređaja SodaStreama uređaja za kućno pripremanje bezalkoholnih pića koji je izumila istoimena izraelska tvrtka. SodaStream nije jedini, ali je najpopularniji takav uređaj iako je dobar dio njegove popularnosti kontroverzan.
Prema navodima specijaliziranog portala Beverage Digest, uređaj će se nekoliko tjedana testirati na Floridi s Pepsijevim brandovima pića, a partneri u maloprodaji bit će Wal-Mart i Bed Bath & Beyond.
Pepsi suradnjom sa SodaStreamom pokušava oporaviti prodaju gaziranih sokova koja u Americi sustavno pada, zahvaljujući ponajviše žestokoj kampanji za suzbijanje pretilosti i okretanju mlađe publike drugim brandovima poput Red Bulla i Monstera.
Coca-Cola je nedavno objavila 6-postotni pad prodaje na domaćem tržištu i oko 3 posto pada globalno a Pepsi je u još slabijoj poziciji. SodaStreamu je također trebao ovakav poticaj jer je godinu počeo jako loše. Vrijednost dionica u 2014. mu je potonula 50 posto, mnogi su uvjereni da je riječ o površnom i prolaznom rješenju kojega ćemo se za nekoliko godina sjećati s podsmijehom a dioničari su se bunili su da kompanija preagresivno ulazi u marketinške i promotivne aktivnosti te da previše troši. Krunski dokaz za njihove tvrdnje bila je skupa reklama sa Scarlett Johanssonkoju su snimili za emitiranje na finalu Super Bowla.
Prvo ju je američka TV postaja Fox zabranila jer je “presmjela” za obiteljsku publiku kojoj je namijenjena, a direktor SodaStreama Daniel Birnbaum ogorčeno se bunio da se uprava Foxa zapravo boji Coca-Cole i Pepsija. Birbaum je SodaStream, naime, pokrenuo kao “remetitelj” tržišta. Uređaj je malo bolje dizajnirani sifon za sodu u koji se kapsulama sličnima onima za espresso aparate dodaju razni okusi i dobiva se svježe gazirano piće po vlastitom okusu s manje šećera, manje smeća (nema boca ni limenki) i više kreativnosti.
U reklami Scarlett Johanson na kraju kaže kako priželjkuje da reklama postane viralna i kaže “Žao mi je, Coke i Pepsi.”
Bio je to PR debakl za Johansson, ne zbog moćnih brandova koje je izazvala već sato što globalna netrpeljivost prema brutalnoj politici izraelske vlade upravo bila počela rasti a ona je reklamirala izraelsku kompaniju s pogodnima na Zapadnoj Obali u kojoj su, tvrdilo se u nizu izvještaja, maltretirali palestinske radike, posebno tijekom ramazana.
SodaStream je uporno demantirao navode, ali kada se reklama kao požar proširila internetom Johansson je morala dati ostavku na mjesto ambasadaorice međunarodne humanitarne organizacije Oxfam koja je tada zagovarala bojkot Izraela.
Nastupanje u reklami za SodaStream i bez rata bi bilo problematično jer je tvrtka u više reklama izravno napadala Coca-Colu i Pepsi kao zastarjele brandove, zagađivače i štetočine, bilo je tu plastičnih boca Cole koje eksplodiraju i mnoštva aluzija na loša gazirana pića kojima nema spasa.
Johansson je izjavljivala da je skandal i razlaz sa Oxfamom uopće nije pogodilo i da ne žali što je reklamirala SodaStream. Baš kad se priča počela smirivati, proširila se vijest da Coca-Cola ulazi u Keurig, koji se proslavio K-cup kućnim strojem za espresso te da će zajedno razvijati novi stroj za gazirane sokove. Prije nego je izišao prototip za novi KeurigCold koji će praviti pića koja brandira Coke, ta je kompanija kupila 16 posto udjela u Keurigu.
Odmah je počela kružiti glasina da Pepsi odgovara ulaskom u partnerstvo sa SodaStreamom, i to pod uvjetom da pobijedi konkurentske ponude koje su dali Starbucks, Dr. Pepper Snapple i pivarski div Anhueser-Busch InBev. Činjenica da će SodaStream u prvom ozbiljnom tržišnom testu koristiti kapsule koje brandira Pepsi tržištu je jasan znak da je priča gotova, samo se još ne zna namjerava li Pepsi kupovati udio u SodaStreamu.
Dionice izraelske kompanije odmah su skočile 15 posto. Coca-Cola i Pepsi ulažu sve više u pronalaženje novih oblika konzumiranje gaziranih bezalkoholnih pića. Kupci će uskoro putem novih kanala dostave svježe hrane koje su otvorili Amazon, jaki trgovački lanci poput Freshdirecta i startupi poput Instacarta, naručiti Pepsi i Colu “Life” sa zelenim etiketama, koje naglašavaju sastojak ljekovitog lišća cole u pićima, zaslađene su steviom i reklamiraju se kao zdravi gazirani sokovi.
Ni Pepsi ni Coke više ne mogu podnijeti loš PR koji ih proziva za epidemiju dijabetesa i pretilosti u Americi.
Malo tko vjeruje da će vratolomni zaokret prema poklonicima zdravog života uspjeti, ali moraju pokušati i uklopiti se u mentalitet novih pobjednika, jedan od kojih je upravo postao SodaStream.