Razgovor s Robertom Motušićem, direktorom Tankerkomerca: “Vlada mora pričekati, jer prijeti nam propast!”
Odmah nakon što je Vlada objavila namjeru raspisivanja natječaja za dodjelu koncesije na pomorskom dobru na kojemu se nalazi njihova marina u središtu Zadra, stigla je reakcija iz “Tankerkomerca”, čiji je direktor Roberto Motušić zatražio hitan sastanak uvjeren da bi realizacija Vladine namjere ovu tvrtku odvela u propast.
Ali, od 18. srpnja, kad je dopis upućen, u Zadar nije stigao odgovor ni iz jedne od institucija kojima se “Tankerkomerc” obratio, pa se ova šutnja prevodi kao lijenost, nekoordiniranost ili izostanak volje da se u cjelini sagleda bizarna situacija u koju bi “Tankerkomerc” bio doveden natječajem za dodjelu koncesije.
1. Kome je i s kakvom namjerom taj dopis upućen?
– Obratili smo se Županijskom državnom odvjetništvu, DORH-u u Zagrebu, te Ministarstvu financija i Ministarstvu pomorstva. Zatražili smo da Vlada pričeka s realizacijom najavljene odluke i da ih upoznamo s dvije ključne stvari: postignutom predstečajnom nagodbom i još uvijek neriješenim imovinsko-pravnim i upravnim sporovima oko pomorskog dobra na kojemu se nalazi naša marina. Još 1996. godine zatražili smo konverziju koncesije iz 1982. godine u novu koncesiju, ali to do danas nije riješeno.
Kad smo zatražili uvid u taj spis, apsurdno je da su nam iz Ureda državne uprave i Županijskog odvjetništva odgovorili da taj spis s našim zahtjevom ne postoji iako za njega znaju oba ministarstva i DORH! Mi smatramo da nam pripada neka vrsta koncesije ili naknada štete, jer “Tankerkomerc” teško može ispuniti uvjete budućeg natječaja za koncesiju.
2. Kada bi na natječaju pobijedio netko treći, to bi značilo i odustajanje turske Dogus grupe od najavljene i praktički dogovorene dokapital-zacije “Tankerkomeca”, jer bez koncesije ti dogovori malo vrijede?
– Na natječaj se može javiti bilo tko i dobiti koncesiju, a to bi bio krah već postignute i pravomoćne predstečajne nagodbe koju su podržali i država i svi naši vjerovnici. Pismo namjere Dogus grupe o investiranju 15 milijuna eura sastavni je dio predstečajne dokumentacije.
3. Bio bi to kraj “Tankerkomerca”?
– Da, bio bi to stečaj i gubitak sadašnjih 117 radnih mjesta. Ali, ni država ne bi naplatila 32 milijuna svojih potraživanja, što je već dogovoreno u predstečajnoj nagodbi! Oko milijun eura obveza prema radnicima i 30 milijuna kuna obveza prema dobavljačima također bi ostalo nepodmireno. Uz to, država je “Tankerkomercu” oduzela imovinu nad kojom banke imaju hipoteke, pa bi se pojavile međunarodne arbitraže i značajni odštetni zahtjevi. Samo želimo u razgovoru s ljudima iz ministarstava argumentirati svoju poziciju, jer smo uvjereni da je raspisivanje natječaja za koncesiju apsurdno te da svima, pa i državi, nanosi neprocjenjivu štetu.