Zadar i Dalmacija Korejcima hit zbog – romantičnih priloga na televiziji
U prvih šest mjeseci ove godine turizam Zadarske županije bolji je za devet posto u dolascima gostiju i 11 posto u noćenjima u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Prvi podaci o turističkom lipnju još su bolji, i to za 13 posto u dolascima i 18 posto u noćenjima.
Te dobre vijesti prati i, na prvi pogled, neobičan podatak: za više od tisuću posto povećan je broj gostiju iz – Južne Koreje. Korejski turisti otkrili su Zadar i Dalmaciju, pa se trend povećanja dolazaka iz daleke Južne Koreje i dalje neprestano povećava.
– Riječ je o gostima koji Zadar doživljavaju kao romantičan mediteranski grad i svakim se danom sve više Korejca odlučuje za dolazak u Dalmaciju – kaže Ivo Dunatov, direktor Ureda Turističke zajednice Zadarske županije.
– Svake godine povećanje je sve izraženije, a to je rezultat naših aktivnosti na tom tržištu. Dosta je njihovih novinara boravilo kod nas, gdje su napravili novinske i televizijske reportaže te tako upoznali svoje sunarodnjake sa Zadrom i drugim dalmatinskim gradovima.
Uglavnom su to organizirani dolasci grupa u uobičajenom nizu koji obilaze u gotovo svakom dolasku u Hrvatsku: Dubrovnik, Slapovi Krke, Zadar, Plitvice i Zagreb. Sve te destinacije imaju povećanje broja gostiju iz Južne Koreje kao rezultat naših aktivnosti na razini sustava. Uspostavljena je sprega tih gostiju s našim odredištima, gdje su pronašli romantiku, elemente idealnog grada i urbanizma, kulture, povijesti, ljepote mora i svega ostaloga.
Ukupno gledajući, njihov broj još nije velik u odnosu na ukupni broj gostiju koji nas posjećuju, ali s obzirom na tako velika povećanja, mislim da, ako se to tržište i dalje bude njegovalo, nema razloga da ne bude još više gostiju iz tih dalekih područja kojima smo, eto, vrlo zanimljivi – ističe Dunatov.
Gosti iz Južne Koreje ne ostvaruju veći broj noćenja jer vole obilaziti više gradova i odredišta u nizu. Njihova je baza Beč. Za razliku od nekih tržišta na kojima je vidljiva stagnacija prouzročena krizom i recesijom, njihovo tržište pokazuje veliku perspektivu.
– Oni su za nas nešto novo, ali i mi za njih, iako uopće nemamo turistički ured u Južnoj Koreji. Najbliži je onaj u Japanu, koji također odrađuje jako dobar posao. Ne zaboravimo ni Kinu, koja je veliko turističko tržište Dalekog istoka i koju na ovaj način, na mala vrata, također pokušavamo otvoriti – zaključuje Dunatov.