Stapanje posla i privatnog života

Istraživanja pokazuju da čak šestinu plaće trošimo na stvari povezne s poslom – odjela, aktovke, ručkove i izlaske s kolegama, poklone za rođendane kolega i njihove djece. Privatni život i posao se sve više počinju preklapati i nema razloga da ih razdvajamo i odjeljujemo i onda balansiramo između dva svijeta.

Život u sivoj zoni koja spaja poslovni svijet i privatni život sve se više promovira kao stil života i načina rada u svijetu. Mnogim je ljudima radno mjesto postalo sastavni dio socijalnog života na kojem upoznaju nove prijatelje, ljubavne partnere, druže se, izlaze i dijele ne samo poslovni dio, već i privatni dio života. Ideja je pomiješati i stopiti posao i privatni život na način da se međusobno podržavaju i ispunjavaju nas kao osobe.

Što volim?

Kako biste pomiješali posao i privatni život i pokazali sebe kao privatnu osobu na poslu, prvi je korak promisliti što volite raditi u svoje slobodno vrijeme i umiješati to u posao. Ne radi se o promjeni karijere. Primjerice, ako volite peći kolače, nije ideja da pokrenete svoj privatni posao s kolačima jer je to možda rizično ili nemate poduzetničkog duha. Možete povremeno donijeti kolače na posao pa oni mogu poslužiti kao nagrada za uspješnost za tim koji se pokazao najmarljivijim ili ih možete nositi na tjedne sastanke kao malu zakusku. Na taj ćete način pokazati sebe u drugom svjetlu, kao osobu kakva jeste, a za koju možda nitko nije znao. Na poslu se neće pričati samo o poslu, već će vas kolege pitati o kolačima, receptima i koje planirate peći sljedeći tjedan. Za tako nešto treba imati hrabrosti jer vas čeka iznošenje navedenog prijedloga pred šefa. No, šef vam neće takav prijedlog dati sam jer možda niti ne zna za vašu ljubav prema pečenju kolača. Važno je da ono što volite unesete u posao. To ponekad može na prvu zvučati nemoguće. No, sigurno postoji način. Primjerice, ako radite u skladištu i volite avione. Niste u mogućnost krenuti na tečaj letenja, ali možda možete pronaći posao u skladištu koje posluje s avioindustrijom.

Usmjerenost na ljude

Društvene mreže kojima se koristimo najčešće su pitanje kvantitete, a ne kvalitete u našim životima. Promislite s kime ste sve prijatelji na društvenim mrežama i posvetite se tim ljudima zaista, stvorite s njima značajne odnose, povežite se. Jedino na taj način ta prijateljstva imaju smisla. Pronađite ono ljudsko i blisko vama u tim odnosima i na taj način imajte koristi od njih te pružite korist drugima s kojima ste povezani. Isto napravite i s kolegama na poslu. Sagledajte ih za početak kao ono što jesu, ljudi koji imaju emocije, mane, jake i slabe strane, interese, privatni život. U jednoj kompaniji su uveli pripremu ručka na tjednoj bazi za čitav ured. Svaki tjedan druga osoba pripremi nešto kod kuće i donese za sve u uredu. Izmjenjuju se razna jela, probavaju novi okusi i specijaliteti i najvažnije od svega, kolege se druže za stolom, ne pričaju o poslu i djeluju kao prava obitelj. Naravno da tako ne može biti svaki dan, no povremena druženja uz ručak, izlazak nakon posla, druženja s djecom i slično, povezuju ljude i oni kao tim rade efikasnije te se osjećaju zadovoljnije na poslu.

Na poslu možemo biti tko jesmo, ne postajemo netko drugi i važno je njegovati takav stav kako bismo mogli stopiti posao i privatni život, a ne jedva čekati petak i strepiti od ponedjeljka, donosi portal Inside Out.

Feed me
Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...