Zadarske tvrtke među prvima se pripremaju za prelazak na e-fakturiranje
Što je to elektronsko fakturiranje i na koji način štedi vrijeme i novac, zadarski poduzetnici, menadžeri i računovođe doznat će već 17. ožujka na drugoj E-Račun Akademiji. Elektronsko fakturiranje, iako prisutno već nekoliko godina u Hrvatskoj, tek nakon ulaska u Europsku uniju postaje sve poželjniji oblik poslovanja i u našoj državi.
Riječ je o postupku slanja računa putem e-pošte uz korištenje elektronskog potpisa i vremenskog žiga, koji u potpunosti zamjenjuje slanje faktura poštom. A kako su se mnogi već i sami uvjerili, takav oblik fakturiranja nužan je za sve one koji svoje poslovanje misle preseliti i na tržišta Europske unije.
Do 2020. godine e-fakturiranje trebalo bi biti dominantan način fakturiranja, odluka je to koju je Europska komisija donijela još prije nekoliko godina pozivajući zemlje članice da ogromne količine dokumenata presele u virtualni prostor. Svrha takvog poslovanja, uz očuvanje prirode, ponajprije su uštede.
Statistički pokazatelji Eurostata pokazuju kako je u zemljama Europske unije od 18 posto 2007., broj izdanih elektroničkih računa u 2010. godini porastao na čak 31 posto, dok je ta brojka za područje cijele Europe oko 37 posto. Već 2010. godine Litva i Italija bilježe 52, odnosno 56 posto elektroničkih računa u odnosu na cjelokupan zbroj svih poslanih računa. Istovremeno, u Danskoj je prošle godine predloženo da se za izdavanje računa u papirnatom obliku plaćaju penali.
Ovakav način poslovanja još je relativno nepoznat u Hrvatskoj, iako je lako dostupan već nekoliko godina. Izlaskom na europsko tržište, gdje je do 2014. godine broj korisnika e-fakturiranja višestruko porastao, i hrvatski poduzetnici, obrtnici i gospodarstvenici trebat će usvojiti ovaj način poslovanja. Usluga e-fakturiranja, koja je na hrvatskom tržištu dostupna preko web platforme Moj e-Račun, omogućuje korisnicima elektroničku razmjenu primarno računa, ali i opomena te odobrenja, dok u budućnosti će biti i virtualni prostor za razmjenu i spremanje drugih dokumenata između dobavljača i kupaca .
Ukratko, ova web platforma omogućuje cjelokupan proces od izdavanja, zaprimanja do arhiviranja dokumenata. Prednosti ovakvog načina poslovanja je brzina zaprimanja dokumentacije, smanjenje broja pogrešaka i lakoća njihova ispravljanja, smanjenje troškova čuvanja dokumenata te višestruko smanjenje troškova poštarine. Moj-eRačun temelji se na primjeni pomno razvijene IT tehnologije, koja uz FINA-in elektronički potpis i vremenski žig koji daju vjerodostojnost, slanje računa pretvara u ”one-click” rješenje. Na taj način rad računovodstva kompanije višestruko je ubrzano, smanjen je novčani trošak klasičnog poštanskog slanja, dok je vrijeme dostave računa unutar jedne sekunde.
Ovakav način poslovanja donosi korist i menadžmentu jer nije potrebno potpisivanje novih ugovora i plaćanje novih paušala posredniku za svaki novi poslovni subjekt s kojim tvrtka posluje. Na taj način menadžment tvrtke dobiva više operativnog vremena, izrazito snižava fiksne mjesečne troškove, pojednostavljuje i ubrzava poslovni proces. Postoji više važnih razloga za korištenje usluge e-fakturiranja; brzi odgovori na potrebe kupaca, brže i kvalitetnije donošenje odluka, kao i lakša i opsežnija kontrola dokumenata u skladu s postojećim pravilima.
To povećava produktivnost cijele tvrtke, a ne samo zaposlenih koji su izravno povezani s dokumentacijom i ugovornim aktivnostima.
Kako koristiti Moj-eRačun u poslovanju na domaćem i inozemnom tržištu, možete naučiti na E-Račun Akademiji, seminaru koji će se u narednim mjesecima održati u svim hrvatskim regijama gdje ćete, kroz predavanje ekonomskih stručnjaka, naučiti kako jednim klikom smanjiti rashodovnu stranu tvrtke, a povećati prihodovnu.
Druga E-Račun Akademija održat će se u Zadru 17. ožujka u prostorima Hrvatske gospodarske komore na adresi Špire Brusine 1. Informacije o načinu i mjestu prijave za sudjelovanje na E-Račun Akademiji potražite na www.moj-eracun.hr.