U nesrećama motocikla lani su poginule dvije, a ozlijeđeno 117 osoba
Usporedno s dolaskom proljeća i stvaranjem povoljnih vremenskih uvjeta na našim prometnicama povećava se nekako i intenzitet prometa mopeda i motocikala na cestama.
Baš iz toga razloga, iz PU Zadarske najavili su od nastupajućeg vikenda pojačanu prisutnost i povećani nadzor policije, napose u predstojećim proljetnim i ljetnim mjesecima. Namjera, ističu, kako se to uobičajeno promatra, nije sankcioniranje prekršaja, nego pomoći vozačima i ostalim sudionicima u prometu da sigurno stignu do svog cilja.
Analizirajući statističke podatke o stradavanju vozača mopeda i motocikala te njihovih putnika u prometnim nesrećama na području Policijske uprave zadarske, za nepuna tri mjeseca, vidljivo je povećanje broja teže i lakše ozlijeđenih osoba u odnosu na početak 2013. Tako su u PU zabilježili tri teško ozlijeđene i devet lakše ozlijeđenih osoba.
U prošloj godini u prometnim nesrećama mopeda i motocikala na području PUZ, smrtno su stradale dvije osobe, 50 ih je teže, a 67 je prošlo s lakšim ozljedama.
[pullquote align=”left”]Iz PU Zadarske najavili su od nastupajućeg vikenda pojačanu prisutnost i povećani nadzor policije, napose u predstojećim proljetnim i ljetnim mjesecima. Namjera, nije sankcioniranje prekršaja, nego pomoći sudionicima u prometu da sigurno stignu do svog cilja[/pullquote]Mora se istaknuti i da su oko 60 posto prometnih nesreća u kojima su sudjelovali, upravo skrivili vozači mopeda i motocikla. U svim tim prometnim nesrećama, pogotovo s teškim tjelesnim ozljeđivanjem, vozač ili suvozač mopeda ili motocikla nije koristio zaštitnu kacigu, što je inače zakonska obveza.
Danas su mopedi i motocikli sve popularnije prijevozno sredstvo, među ostalim i zbog sve pristupačnijih cijena, ali i zbog mogućnosti lakšeg parkiranja, savladavanja prometnih gužvi, pa je važno istaći činjenicu da vozači i putnici na mopedima i motociklima uz zanemariv udio u ukupno prijeđenoj kilometraži na cestama, u značajnom postotku participiraju u ukupnom broju poginulih i ozlijeđenih osoba na prometnicama.
Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, MUP apelira na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da: provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su: uređaji za upravljanje vozilom; uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač, može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja, vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica); uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla), uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo), uređaji za davanje zvučnih znakova, kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova
Prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku motociklisti se upozoravaju da: očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu; provjere tlak u gumama; upale dnevno ili kratko svjetlo; koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice); ne upravljaju vozilom ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga.
[pullquote align=”right”]U prošloj godini u prometnim nesrećama mopeda i motocikala na području PUZ, smrtno su stradale dvije osobe, 50 ih je teže, a 67 je prošlo s lakšim ozljedama[/pullquote]Također i da: prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću); da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini; izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima; da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera; ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide); da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
Isto tako i vozače bicikala se podsjeća da ne voze u zabranjenom smjeru, da se pri prelasku pješačkih prijelaza uvjere mogu li ga prijeći nesmetano u odnosu na vozila koja prometuju i da koriste biciklističke kacige, jer je to u interesu njihove vlastite sigurnosti.
Usput, skreće se pozornost i ostalim vozačima na pojačanu prisutnost spomenute kategorije sudionika u prometu, odnosno, poziva ih se na pojačani oprez prilikom uključivanja u promet i prestrojavanja, a posebice na povećanu opasnost oduzimanja prednosti prolaska motociklistima.
S ciljem zaštite ovih, ali i svih drugih sudionika u prometu, iz PU Zadarske najavljuju da će se najstrože kažnjavati gruba kršenja prometnih propisa (nepropisna brzina, oduzimanje prednosti prolaska, nekorištenje zaštitne kacige i vožnje pod utjecajem alkohola), koja su do sada prethodila najtežim stradavanjima naših sugrađana.