Kako se snaći u gomili Facebook objava?

Jeste li primijetili da statuse nekih prijatelja ili stranica na Facebooku koje ste lajkali jednostavno ne vidite osim ako ne odete direktno na njihove profile? Ili recimo da vam se na vrhu newsfeeda svako malo pojavljuje jedan te isti status svaki put kada netko komentira na njega?

Ako jeste, onda je to upravo ono što Facebook i želi da vidite, odnosno ne vidite. Naime, Facebook je nadogradio algoritam prema kojem odlučuje što se i koliko često prikazuje korisnicima u newsfeedu.

 

Gužva na newsfeedu

U neka dobra stara vremena (prije pet-šest godina), kada su na toj društvenoj mreži bili samo klinci i ekipa s fakulteta te tu i tamo neki informativni portal ili tvrtka, pregled sadržaja koji se pojavljivao u newsfeedu bio je relativno jednostavan jer ga jednostavno nije bilo toliko kao danas.

Međutim, situacija se poprilično promijenila. Na Facebook su došli i mama i tata, teta i baka, a i kvartovski dućan ima svoju Facebook stranicu.

Prosječni korisnik Facebooka danas ima oko 300 prijatelja i lajkao je otprilike 40 raznih stranica. Ako se, recimo, ulogirate na Facebook jednom dnevno, možete očekivati da će vas u prosjeku dočekati 1500 novih statusa, slika i članaka. Imate li volje i vremena barem pogledom proletjeti kroz sav taj novi sadržaj? Vjerojatno ne. Upravo vam zato ekipa iz Facebooka i želi asistirati u tome. Dakako, ne znači da u tome uvijek i uspijevaju…

 

Sve što lajkate – računa se

Parametara u spomenutom algoritmu ima mnogo; koliko često lajkate, komentirate i dijelite nečiji sadržaj, s kojim tipom sadržaja imate najviše interakcije (status, slika, video ili link), koliko je neki sadržaj imao interakcija i prije nego što ste se vi logirali ili osvježili svoj newsfeed.

Facebook

Na primjer, vaša prijateljica Ana zna podijeliti dobru fotografiju i njene fotografije često lajkate. S druge strane, Ana nema pretjerano razvijen smisao za humor kad piše, tako da kad i objavi post u kojem je samo tekst, često prođe bez puno lajkova, a što je ključno – i bez vašeg.

Facebook iz takvih obrazaca ponašanja zaključuje da su vama puno interesantnije Anine slike te njih gura u prvi plan, a Anine tekstualne statuse “zakopa” tako daleko u newsfeedu da vam otpadne prst vrteći kotačić na mišu dok dođete do njega. Tako se bira otprilike 300 raznih statusa dnevno koji bi po Facebookovim mjerilima vama trebali biti interesantni.

Još uvijek je to impresivna brojka, ali ako uzmemo u obzir da je prosječno provedeno vrijeme dnevno na ovoj platformi u 2013. iznosilo oko 40 minuta, 300 statusa može se pregledati jedino ako se baš naumi.

Još jedan aspekt koji se ne smije zanemariti jest i sve veći udio posjeta s mobilnih platformi na kojima je još važnija filtracija sadržaja važnog za korisnika jednostavno zbog načina korištenja.

Korisnik želi što brže pregledati što se događa među njegovom ekipom ili želi preletjeti važnije događaje u svijetu, a ovaj način filtriranja upravo to omogućava (ili bi barem to u teoriji trebao).

Implementacijom novog algoritma, uvođenjem hashtagova i favoriziranjem relevantnih izvora vijesti u newsfeedu Facebook želi ukrasti i dio tržišnog kolača Twitteru kao najbržem izvoru vijesti među društvenim mrežama…

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...