GO SDP Zadar: “Kalmeta i bivša Vlada su krivci za Gaženicu i stanje HŽ Carga!”

Priopćenjem se u nedjelju navečer oglasila GO SDP-a Zadar. Njime su se socijaldemokrati osvrnuli na prozivke gradonačelnika Božidara Kalmete da ministri u Milanovićevoj Vladi zapostavljaju Donatov grad, posebno kada je riječ o dovršenju luke u Gaženici, izrečene u petak na kolegiju gradonačelnika.

Na posljednjim lokalnim izborima, održanima u svibnju 2013. godine, glavni adut HDZ-a i njihovog kandidata za gradonačelnika Božidara Kalmete bila je upravo luka Gaženica. U kampanji smo nerijetko iz usta samoga kandidata, a današnjeg gradonačelnika mogli čuti kako je upravo ON jamac da će se luka završiti u obliku kako je i prvotno zamišljena, te da nikakav drugačiji izgled luke Gaženica ne dolazi u obzir, navodi se u priopćenju i nastavlja:

Pitamo se stoga, što se dogodilo s jamstvima koja je današnji gradonačelnik davao, te zbog čega se aktualni gradonačelnik danas osjeća tako nemoćno?! Istine radi, ponovit ćemo još jednom kako je upravo za vrijeme mandata Božidara Kalmete kao ministra u Vladi RH, predvođene Ivom Sanaderom i kasnije Jadrankom Kosor, došlo do neplaćanja PDV-a za izgradnju luke Gaženica, što je dovelo do prolongiranja radova na samoj luci. Isto tako, smatramo neprimjerenim i krajnje neukusnim samo inzistiranje gradonačelnika na izgradnji zgrade terminala na teret državnog proračuna u iznosu od više desetaka milijuna eura, u trenucima dok zemlja prolazi kroz višegodišnje recesijsko razdoblje prouzrokovano upravo megalomanskim ponašanjem Vlade u kojoj je on kao ministar sjedio, navodi GO SDP-a dodajući kako je također nezaobilazna činjenica da su bivši voditelj projekta izgradnje luke Gaženica Sandro Vukelić i Kalmetin bliski suradnik i prijatelj Zdravko Livaković u istražnom zatvoru kao i da se u aktualnom slučaju „Remorker“ istražitelji bave, između ostalog, i okolnostima pod kojima su izabrani izvođači radova.

U luku Gaženica će ove godine biti uloženo 300 milijuna kuna, izgrađena je cijela infrastruktura, gradi se terminal i luka će kroz nekoliko mjeseci započeti s radom.

Nažalost, još je tužnije kad se o HŽ Cargu izjašnjava upravo Božidar Kalmeta, ako znamo da je sadašnji gradonačelnik jedan od glavnih krivaca što se Hrvatske željeznice danas nalaze u stanju u kojem se nalaze. Ovim putem pitamo gospodina Kalmetu što je kao ministar mora, prometa i infrastrukture učinio kako bi unaprijedio kvalitetu Hrvatskih željeznica, odnosno, što je kao veliki lokalpatriot učinio da bi se poboljšao promet Hrvatskih željeznica na području Dalmacije općenito?! Zaboravlja li današnji gradonačelnik što se sve događalo u njegovom resoru dok je obavljao dužnost ministra ili po tko zna koji put želi preveslati građane Zadra politikanstvom i sitnim manipulacijama na kakve smo od njega nažalost već navikli?! Upravo za vrijeme njegova mandata željeznički sektor je doveden do potpune investicijske, upravljačko-kadrovske i financijske devastacije, tvrde iz GO SDP-a.

U posljednje dvije godine kontinuirano se radi na sanaciji zatečenog stanja, rekonstruiranju poduzeća i priprema za intenzivna ulaganja. Gradonačelnik u svom stilu selektivno zaboravlja da je upravo u mandatu ove Vlade pokrenuta modernizacija pruge Zadar-Knin te da je lani uloženo 104 milijuna kuna u željeznički pravac koji će Zadar i Gaženicu kvalitetnije povezati s europskim koridorima. Isto tako, pitamo gradonačelnika zašto se tako agilno ne javlja i ne komentira neke druge aktualne lokalne teme, poput stanja u KK Zadar, gdje je posljednjih dana član HDZ-a i zaposlenik Gradske uprave Ante Babić podnio neopozivu ostavku na mjesto člana Nadzornog odbora, te kada je, i pod kojim okolnostima, kao gradonačelnik Zadra, dozvolio NK Zadru, kao klubu koji je u vlasništvu Grada, da transferira više milijuna kuna medijskoj kući Vox te na taj način postane jedan od većih vjerovnika u predstečajnoj nagodbi iste?, pitaju se i zaključuju zadarski socijaldemokrati javno priopćenje koje je pak potpisala predsjednica Gradske organizacije Sabina Glasovac.

Božidar Kalmeta je, podsjetimo, na kolegiju prozvao ministra prometa Sinišu Hajdaša Dončića zbog odluke da se umjesto zgrade putničkoga terminala u Gaženici postave kao privremena rješenja montažni kontejneri. Istaknuo  je kako Grad ne stoji iza takvoga rješenja i najavio da će se ponovno žaliti.

To je nešto iza čega mi ne možemo stati i ne možemo podržati takav završetak ovoga projekta, velikoga i jakog projekta, koji mora i hoće biti poticaj u razvoju zadarskog gospodarstva, kazao je Kalmeta, poručujući da će se suprotstaviti takvoj odluci i da će se žaliti budući da to nije dobro financijski, ni ekonomski, a najmanje je dobro samim putnicima, kazao je između inoga Kalmeta kojemu nisu sporne samo odluke o Gaženici, nego i o otkazima za radnike HŽ Carga. Pitao se, ukoliko radnici ili makar dio njih ostaju u Šibeniku, Splitu, Pločama i Rijeci, zašto su dobili otkaze baš u Zadru čija luka ima perspektivu, ponovivši da podržava restrukturiranje HŽ Carga ali ne i potpuno gašenje radnih mjesta.

Usput je, dotičući se oduzimanja predmeta za legalizaciju objekata, primijetio da u Hrvatskoj postoje one jedinice lokalne samouprave koje nisu riješile niti jedan predmet, pa im se ne izuzimaju spisi i to samo zato jer u Zadru na vlasti nije „kukuriku“koalicija.

Feed me
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...