Unaprjeđuje se Portal na besplatnoj gradskoj WiFi mreži

Idejni projekt HotSpot lokacije “vuče” se još od ljeta 2007. godine kada ga je najavljivao tadašnji član poglavarstva zadužen za gospodarstvo i gospodarenje gradskom imovinom, Kristijan Magaš. Uz projekt modernog bežičnog sustava Gradske uprave koji bi pokrivao više bežičnih uređaja nego što ih se u Gradskoj upravi koristilo, tada je sukladno s time isticao kako će se “višak” podijeliti s turistima i Zadranima koji bi tu uslugu koristili na području Narodnog trga. Usluga je trajala toliko kratko da zapravo malo tko znao da je zapravo i postojala.

No, s ozbiljnijim pristupom i organizacijom ovom projektu se krenulo tek sredinom 2010. godine. S obzirom na nespremnost Gradske uprave i Turističke zajednice Grada Zadra na jedan ovakav projekt sve se prolongiralo na turističku sezonu 2011. godine. Darko Kasap, tadašnji dogradonačelnik najavljivao je ostvarenje navedenog projekta u nešto širim okvirima u vremenskom razdoblju dok bi za tim projektom bio pojačan interes, no s vremenom se ideja zbog potreba “tržišta” iskristalizirala te se došlo do zaključka kako bi navedena usluga, zbog pojačanog priliva turista i produženja turističke sezone, trebala ipak biti kontinuirana tijekom cijele godine.

– Kako je vidljivo sa stranica Grada Zadra svi podaci vezani uz razvoj bežične mreže za besplatan pristup Internetu transparentno su prikazani i konstantno se ažuriraju. Kompletan sustav koji se sastoji od centralnog servera i svih 11 pristupnih točaka, razvija se od 2010. godine. Osmišljen je i projektiran od strane gradskog Upravnog odjela za gospodarstvo, Odsjeka za informatiku i telekomunikacije i u potpunom je vlasništvu Grada Zadra. Od 2010. godine do danas u razvoj navedenog sustava ukupno je uloženo 185.000 kuna (155.000 kuna iz proračuna Grada). Proširenje bežične mreže u 2013. godini dijelom je financirano i od strane Ministarstva turizma (30.000 kuna) u sklopu akcije HotSpot Croatia 2013., na čiji natječaj smo se prijavili i dobili navedena sredstva, kazao je Alan Kociper, pročelnik gradskog Upravnog odjela za gospodarstvo.

Sve pristupne točke čine jedinstveni sustav (ili jedan veliki HOT SPOT), s istim SSID-om, pa korisnik u cijelom području pokrivenosti signalom ima neprekinutu vezu sa internetom. Prilikom svakog spajanja na sustav, korisnik se preusmjerava na gradski Informativni portal, na kojem se mogu dobiti razne korisne informacije o gradu. Na dnu naslovnice Informativnog portala nalazi se link za nastavak besplatnog “surfanja”, što je do sada zbunjivalo mnoge korisnike. Prema raspisanom javnom natječaju iz svibnja 2013. godine za davanje u zakup Portala za presretanje prometa u bežičnoj mreži za pristup internetu na području Grada Zadra,  Grad iznajmljuje 90 posto prostora u komercijalne svrhe, a zadržava pravo na korištenje do 10 posto prostora web sjedišta za svoje potrebe, što uključuje elemente nužne za nastavak korištenja besplatne mreže Grada Zadra. Za sada je u gradu takvih 11 lokacija.

Zadar panorama, poluotok  (Foto: Marijan Ercegović / Antena Zadar)

Gradonačelnik Grada Zadra 16. svibnja 2013. godine donio je Odluku o davanju u zakup Portala za presretanje prometa u bežičnoj mreži Grada Zadra Agenciji za marketing i promociju “Media ZD”, suvlasnika Ivice Blaškovića i Dejana Golema, po ponuđenoj cijeni od 27.202 kune godišnje, na rok korištenja od četiri godine. Prema ovoj Odluci zakupnik je bio dužan sklopiti Ugovor o zakupu za navedeni portal u roku od 15 dana od dana primitka ove Odluke te Portal staviti u funkciju u roku od 30 dana, računajući od dana potpisivanja Ugovora o zakupu. Odlukom se zakupniku zabranilo davanje zakupa portala u podzakup.

– Grad Zadar je 4. svibnja 2013. godine raspisao javni natječaj za davanje u zakup “Portala za presretanje prometa u bežičnoj mreži za pristup internetu.” Osnovna ideja je bila iskoristiti komercijalni potencijal ove mreže kako bi se pokrili troškovi budućeg održavanja iste, odnosno da bude dugoročno samoodrživ. Istovremeno, vodilo se računa da osim komercijalnih sadržaja portal sadržava sve važne servisne informacije za građane i turiste, da osim hrvatskog bude i na engleskom jeziku, da ima obavezne linkove na stranice Grada Zadra i Turističke zajednice Grada Zadra te da sadrži uočljiv link za besplatan nastavak “surfanja“. Sve se jasno može vidjeti iz uvjeta natječaja koji je osim na stranicama Grada Zadra bio objavljen i u Zadarskom listu. Smatramo da na ovaj način nipošto nisu ugroženi javni interesi, budući su jasno propisani uvjeti pod kojim se portal daje u zakup. S druge strane zadatak je gradske uprave da na što je moguće racionalniji način upravlja javnim resursima što je po našem mišljenju kroz ovaj model i postignuto, budući sredstva dobivena na ovaj način u potpunosti pokrivaju troškove godišnjeg održavanja sustava. Sukladno zakonu, tvrtka Agencija za promociju i marketing, Media ZD, javila se na natječaj, ispunila je uvjete javnog natječaja i izlicitirala najveću cijenu te sa gradom sklopila ugovor o najmu sukladno uvjetima iz natječaja. Ugovor je sklopljen na četiri godine. Početna godišnja visina najma (novi prihod Grada) je 27.202 kuna. Visina godišnjeg najma uvećava se za 2.000 kuna za svaku novoizgrađenu pristupnu točku (Hot Spot). Budući smo tijekom 2013. godine izgradili još pet pristupnih točaka, visina najma za 2014. godinu iznositi će 37.202 kune, istaknuo je Kociper.

Alan Kociper (Foto: Ivan Katalinić / Antena Zadar)

Ugovor o održavanju bežične mreže sklopljen je, kako kazuju iz Grada, s tvrtkom Neper d.o.o. Zadar i za 2013. godinu je iznosio 30.000 kuna (uključujući PDV). Iz navedenog je vidljivo kako prihod od najma odgovora trošku održavanja mreže, pa je mreža, ističu, u tom smislu samoodrživa. Wi-Fi mreža za sada pokriva područje zgrade Gradskog poglavarstva, Narodni trg, Kalelargu, Forum, gradsku rivu, pored Sveučilišta, lokaciju kod Morskih orgulja i Pozdrava Suncu, kod četiri kantuna, gradsku tržnicu, Trg Petra Zoranića,  Branimirovu obalu kod mosta, itd.

– Karta pokrivanja prije svega je informativnog karaktera i predstavlja idealan model širenja signala što ne mora u potpunosti odgovarati realnom stanju, budući propagacija signala ovisi o mnogo faktora. U svakom slučaju nije smisao ove mreže da besprijekorno pokrije signalom svaki kutak grada (što bi bilo izuzetno skupo i besmisleno) već da se to primarno osigura na frekventnim mjestima gdje se okuplja veliki broj ljudi. Ona služi prvenstveno za “surfanje“, pregledavanje mailova i manje zahtjevne radnje u smislu brzine prijenosa podataka pa su tako dimenzionirani i linkovi za prijenos podataka (iako se trudimo sustavno povećavati brzinu prijenosa kako se mreža širi ). Po našem mišljenju Grad proširuje mrežu na vrlo racionalan način što se može vidjeti iz omjera do sada uloženih sredstava u ove namjene u odnosu na broj pristupnih točaka (ili područje pokrivanja), a pogotovo u odnosu na ulaganja drugih gradova (prosječni trošak po pristupnoj točki je svega oko 17.000 kuna uključujući i centralni server za kontrolu prometa), kazao je Kociper.

S vremenom se ispostavilo, kako doznajemo od naših brojnih sugrađana koji ovu uslugu koriste najčešće na svojim mobilnim uređajima dok ispijaju jutarnju kavu na središnjem zadarskom trgu, kako gradski bežični internet često, čak i mjesecima, nije u funkciji. Iz Gradske uprave na probleme s mrežom uvijek odgovaraju kako je problem kod nemogućnosti pružanja usluge besplatnog bežičnog interneta uglavnom posrijedi zbog tehničke prirode koja se do sada najčešće otkrivala zahvaljujući našim upozorenjima, a ne adekvatnim provjerama sustava, odnosno stanja mreže koji bi bili logični kako bi funkcioniranje bilo besprijekorno.

– Povremeni prekidi u radu sustava normalna su pojava i ovise o čitavom nizu faktora. Proširenjem broja pristupnih točaka povećava se i vjerojatnost da neka od njih ponekad ispadne iz sustava (fizički prekidi prijenosa, oštećenja antena, nestanci struje, itd.). Najvažnije je da na sve ovakve incidente pokušavamo odgovoriti, odnosno reagirati u najkraćem roku te da sustav na osnovi iskustva kroz rad neprestano pokušavamo unaprijediti kako bi osigurali stabilan rad na zadovoljstvo korisnika, zaključio je pročelnik Alan Kociper.

Sadržaj web sjedišta (portala) trebao bi biti izričito prilagođen za potrebe turista – posjetitelja grada Zadra u svrhu dodatne promidžbe Zadra kao turističke destinacije, dakle sadržavati minimalno informacije o: lokalnom prijevozu (javni gradski prijevoz, taxi, rent-a-car, trajekti), dežurnim službama (hitna pomoć, dežurne ljekarne, vatrogasci, policija, GSS), kulturnim sadržajima (povijesne znamenitosti, kazališta, muzeji, galerije), plažama, kupalištima, prirodnim ljepotama u okruženju, okolici i zadarskim otocima, mogućnostima aktivnog odmora, izletima, ponudi zabave i ostalih sadržaja za mlade i za djecu, zdravstvenim ustanovama i wellness ponudi u Zadru, mogućnostima dolaska u Zadar (zrakoplovom, autom, vlakom, brodom), najave događaja (kulturnih, zabavnih, sportskih, tradicionalnih),smještajne kapacitete (hoteli, hosteli, kampovi), ugostiteljske sadržaje (restorani, kafići, ostali ugostiteljski objekti), lokalne poslovne djelatnosti od interesa posjetiteljima, mapu gradskog središta s označenim relevantnim lokacijama, tečajnu listu te informacije o mjenjačnicama i bankomatima, vremensku prognozu za Zadar te obavezne poveznice na stranice Grada Zadra i TZ Grada Zadra.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...