Gradski službenici vozit će se na e-biciklima

Komunalni redari iz gradske uprave, a i drugi službenici, uskoro bi mogli gradom kružiti na električnim biciklima, u okviru projekta “Promoting electrical bikes and scooters for delivery of goods and passenger transport in urban areas”. Stvar nije šala, riječ je o projektu iz sredstava EU fondova ukupne vrijednosti 1,3 milijuna eura pri čemu sufinanciranje EU-a iznosi milijun eura. Program se službeno zove CIP Intelligent Energy Europe (IEE), a uloga grada Zadra je suradnik odnosno pilot-grad.

 

Deset partnera

– PRO-E-BIKE projekt promovira korištenje električnih bicikala i skutera kao okolišno prihvatljivu alternativu motornim vozilima na fosilna goriva, u svrhu dostave robe i tereta, te za prijevoz putnika u europskim gradovima. Projekt je počeo u travnju 2013. godine, a završit će u travnju 2016. godine. Konzorcij projekta sastoji se od 10 partnera iz 7 europskih zemalja (Nizozemska, Italija, Slovenija, Švedska, Portugal, Španjolska i Hrvatska).

Vodeći partner je Energetski institut “Hrvoje Požar”, a jedan od partnera je i Europska biciklistička federacija, krovna biciklistička organizacija u Europi, te Packaging, Transport and Logistic research Institute (ITENE) iz Španjolske, Centri di conoscenza e formazione del Politecnico di Milano (Poliedra) iz Italije, Mobycon (MOB) iz Nizozemske, East Sweden Energy Agency (ESEA) iz Švedske, Development agency sinergija (RAS) iz Slovenije, OCCAM iz Portugala, Cicli Lombardo SPA (Lombardo) iz Italije i Instituto superior Technico iz Portugala.

Grad Zadar u projektu ima ulogu suradnika odnosno pilot- grada. Ostali pilot-gradovi uključeni u projekt su Valencija iz Španjolske, Genova iz Italije, Heerhugowaard iz Nizozemske, Lisabon iz Portugala, Moravske Toplice iz Slovenije, Motala iz Švedske i Torres Vedras iz Portugala – kaže Ana Bajlo iz Upravnog odjela za graditeljstvo i zaštitu okoliša.

Projekt je usmjeren prema promišljanju mobilnosti i usluga dostave robe i tereta u urbanim sredinama. Uvođenjem električnih bicikala u službe za dostavu želi se povećati brzina dostave u gradskim jezgrama, smanjiti troškove dostave, smanjiti doprinos takve djelatnosti gužvi u prometu, uštedjeti energija, smanjiti buka i onečišćenje ispušnim plinovima, ali i stvoriti prostor za nove tržišne prilike. Projekt se provodi na dvije razine. Jedna je suradnja s dostavnim službama koje će testirati električne bicikle i skutere te na taj način pomoći u analizi rezultata ove tehnologije, a druga je suradnja s pilot-gradovima među kojima je i Grad Zadar.

 

Alternativa skuterima

Za nekoliko dana dogovoren je sastanak s koordinatorom projekta odnosno vodećim partnerom, Energetskim institutom “Hrvoje Požar” u vezi s definiranjem mjera u akcijskom planu poticanja koji će se izraditi za svaki od pilot-gradova, pa tako i za grad Zadar, koji je izabran kao turistički grad, ali i kao grad u kojemu postoji trgovina električnih bicikala Terra Pet Basta d.o.o. na Bokanjcu. Tek će se tada odlučiti na koji će način električni bicikli biti iskorišteni u Gradskoj upravi, a jedna od ideja je i da ih koriste upravo komunalni redari umjesto postojećih skutera.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...