Trajekt prema Italiji sufinancirat će i Grad
Državni brodski prijevoznik odustao je od cjelogodišnjeg povezivanja Zadra i Ancone i odlučio se održavati „srednjojadransku vezu“ samo dva ljetna mjeseca. U Zadru je „Jadrolinijin“ potez izazvao negodovanje, ali i očigledno različita mišljenja o načinu povezivanja Zadra s talijanskom obalom u budućnosti.
U Turističkoj zajednici grada Zadra pokrenuta je neslužbena inicijativa o pokretanju brzobrodskih linija Zadar-Ancona i Zadar-Rimini. Uspostavljeni su kontakti sa zainteresiranim prijevoznicima, održano je i nekoliko neformalnih ali obećavajućih sastanaka na kojima su prijevoznici najavili mogućnost ulaska u posao i nabave brodova.
– Postoje zainteresirani domaći brodski prijevoznici koji su raspoloženi ući u posao održavanja linije prema Italiji, i to preko cijele godine. U Turističkoj zajednici smo jako zainteresirani za održavanje, pa i povećanje broja talijanskih gostiju kojima su Zadar i zadarska rivijera vrlo bliska destinacija, ali se prethodnih godina broj dolazaka iz Italije, pogotovo izvan ljetne sezone, bitno smanjio – kaže potpredsjednik Skupštine TZ-a Branko Ganzulić uvjeren da je riječ o poslu za koji bi se mogla dobiti i sredstva iz fondova Europske unije.
‘Jadrolinija’ nije isključena
Ganzulić ne želi otkrivati detalje jer smatra da bi o svemu trebala porazgovarati vodstva Grada i Županije, njihove turističke zajednice, te Gospodarska i Obrtnička komora koje u uspostavi linije prema Italiji mogu pronaći svoj interes.
Osim toga, Ganzulić kaže i kako su još uvijek u igri dvije koncepcije i dva načina povezivanja Zadra s Anconom i Riminijem, ali da ni u kakvom raspletu „Jadrolinija“ nije definitivno isključena. Tu drugu „koncepciju“ podržava zadarski gradonačelnik Božidar Kalmeta, ujedno i predsjednik Skupštine gradske Turističke zajednice:
-„Jadrolinija“ se loše odnosi prema liniji Zadar-Ancona s obzirom na geostrateški položaj Zadra i njegove prometne i gospodarske ciljeve. U ovakvoj situaciji, ja sam za uspostavu trajektne linije između Zadra i Ancone jer bismo tako mogli prevesti ne samo putnike nego i kamione, osobne automobile i razne terete čime bismo bolje zadovoljili i interese gospodarstva nego s brzobrodskom linijom – kaže Kalmeta.
Ni Ganzulić ni Kalmeta nemaju ništa protiv toga da se u posao uključi „Jadrolinija“, ali su svjesni da je to teško očekivati. Zato Kalmeta najavljuje i mogućnost da Grad Zadar financijski potpomogne održavanje linije, nešto slično kao u primjeru „marketinškog ugovora“ s “Ryanairom”, bez obzira hoće li se „Jadrolinija“ predomisliti ili će posao povezivanja Zadra s talijanskom obalom zapasti nekog od privatnih brodskih prijevoznika.
Povratna karta za 100 eura
Razgovori vođeni sa zainteresiranim „domaćim prijevoznicima“ u gradskoj Turističkoj zajednici na temu brodskog povezivanja s Italijom otišli su dalje od načelnog međusobnog pipanja pulsa. Vidljivo je to iz činjenice da su rađene kalkulacije po kojima bi povratna karta mogla koštati oko sto eura, a iz Zadra bi se u Anconu stizalo za tri sata. Dok se u priču nisu „uključili trajekti“, procjenjivalo se da bio brzobrodsku liniju bilo moguće uspostaviti već na proljeće iduće godine. Za trajektnu liniju nitko ne spominje rokove.