Rast prodaje putem Interneta u Europi
Prodaja putem Interneta trebala bi se udvostručiti do 2018. godine, na 323 milijardi eura, tvrdi se izvještaju tvrtke Mintel, koji prenosi Reuters.
Tokom ove godine očekuje se rast prodaje s prošlogodišnjih 166 na 188 milijardi eura. Njemačka, Velika Britanija i Francuska ostat će daleko najveća tržišta do 2018. godine, iako će Norveška, Španjolska i Poljska bilježiti veći rast, a Norveška i Švedska imaju najveću potrošnju po stanovniku.
Također se ističe veliko zaostajanje juga Europe u odnosu na sjeverne države. Tako prema Mintelovim procjenama Francuska zaostaje pet godina za Velikom Britanijom i Njemačkom, a zaostatak Španjolske, Grčke, Portugala i Italije još je veći.
Amazon je uvjerljivo najveća tvrtka za trgovanje putem Interneta u Europi, te je povećao svoj udio sa 9,2% 2011. na 9,8% prošle godine. Najbliži konkurent, Njemački Otto, istovremeno je smanjio udio sa 3,9 na 3,3%. Usprkos lošem publicitetu zbog izbjegavanja plaćanja poreza i štrajku radnika u Njemačkoj, te činjenici kako ima posebne trgovine samo za Veliku Britaniju, Njemačku, Francusku, Španjolsku i Italiju, Mintel očekuje kako će Amazon udvostručiti svoj udio u Europi u narednih tri do pet godina. No Mintel očekuje kako barem do 2021. godine neće prestići Njemačku Schwarz grupu, koja je vlasnik Lidla, i postati najveći europski trgovac.