U slučaju hitne intervencije moraju omogućiti prolaz
“Treba postati Blanka i preskakivati”, “Koja katastrofa, još ću se morat ljudima ispričavat, jer prolazim kroz njihove stolove dok oni jedu na Kalelargi”, “Upravo večeras sam se onuda jedva progurala…” – samo je dio komentara građana koji su se mogu čuti kako ‘uživo’, tako i na društvenim mrežama kada su u pitanju komentari sve većeg broja štekata po ulicama Poluotoka.
Zadarska Varoš toliko je prebukirana da dječja ili invalidska kolica zbog stolova i stolica imaju problema s prolaskom i tijekom jutra kada su manje gužve, dok tijekom večernjih šetnji takav pothvat postaje u potpunosti neizvediv. Neupućeni ponekad zbog pregustog rasporeda teško raspoznaju za čiji štekat su sjeli, jer razmaka između ‘terasa’ ugostiteljskih objekata nema.
Ovog ljeta štekati su se počeli širiti izvan Varoši, pa tako niču sve bliže Kalelargi, a odnedavno jedan je zauzeo praktički pola ulice koja od zadarskog mosta i gradskih vrata vodi prema glavnom zadarskom trgu. S tim da se stolovi pomiču s lijeva na desno, ovisno o gužvi i dijelu dana.
Dodjela javnih površina za njihovu komercijalnu površinu u nadležnosti je Upravnog odjela za gospodarenje gradskom imovinom. Cijena koju zakupnik tijekom ljetnih mjeseci plaća po metru četvornom i i ekstrazoni iznosi 92 kune te 85 kuna u I. zoni, a Ivana Dadić, stručna suradnica za informiranje i odnose s građanstvom iz Grada Zadra pojašnjava kako su po Odluci Gradskog vijeća sklopljeni „oni ugovori o zakupu javnih površina gdje se ugovorom zakupnik obvezuje u slučaju hitne intervencije (hitne, policije, komunalne intervencije) osloboditi javnu površinu i omogućiti nesmetan prolaz.” Dadić je odgovorila i na pitanja o postojanju politike promišljanja sadržaja na Poluotoku, kazujući kako „Grad nema ovlasti u određivanju djelatnosti, osim u prostorima u svom vlasništvu, kada prilikom raspisivanja natječaja o najmu može odrediti i djelatnost koja će se u tom prostoru obavljati”.
Što se tiče pak nadzora javnih površina te koriste li se sukladno ugovoru, poručila je kako isti provodi Komunalno redarstvo.