Knežević: “Zakoni su nedorečeni i manjkavi, ne štite potrošače”

Europska komisija ovih je dana objavila Pregled potrošačkih uvjeta u kojemu se navodi kako potrošači u Hrvatskoj nisu zadovoljni svojim položajem na tržištu. Štoviše, nalaze se na samom dnu ljestvice s 50 bodova, ispred Cipra (49 bodova) i Grčke (47 bodova). Prema prikupljenim podacima Hrvati smatraju kako nisu dovoljno zaštićeni te da su neobaviješteni o svojim pravima, a od Zorana Kneževića, predsjednika udruge Zadarski potrošač, doznajemo kako je isto i sa Zadranima.

– Ljudi nam se svakodnevno javljaju i žale na razna loša iskustva. Jedno vrijeme najviše pritužbi imali smo na telefonske operatere i TV-pretplatu, a u posljednje vrijeme ipak po broju pritužbi prevagnuli su problemi s ovrhama – kaže Knežević dodajući kako stanje u našem gradu kada je riječ o zadovoljstvu potrošače sasvim realno oslikava indeks zadovoljstva potrošača na državnoj razini do kojeg je došla EU komisija. Knežević, međutim, ne očekuje neke drastične promjene u pogledu položaja potrošača zbog samog ulaska Hrvatske u EU, a prema prvim iskustvima kaže kako od neke veće pomoći neće biti ni Nacionalni program zaštite potrošača za razdoblje od 2013. do 2016. godine koji je objavljen u Narodnim novinama prije nekoliko dana, odnosno 12. srpnja 2013. godine.

A da je borba za potrošačka prava potrebna, zapravo nužna, pokazuju svakodnevni primjeri s kojima se naši sugrađani za savjet i pomoć javljaju Zadarskom potrošaču.

– Primjera je zaista puno. Evo, samo u posljednjih nekoliko dana obratilo nam se desetak ljudi sa sasvim različitim problemima. Među njima bio je i jedan naš sugrađanin kojemu je blokiran račun. Pristigla mu je ovrha za zajedničko grijanje u zgradi na Putu Petrića. On je vodio spor i dokazivao da grijanje nije ispravno i to je bio razlog zbog kojeg ga nije želio plaćati. Prošlo je nekoliko godina i sad mu je ovrhom stigla naplata uvećana za kamate, ali na žalost tu se ništa ne može – kaže Knežević dodajući kako je zakon nedorečen i manjkav kada je riječ o zajedničkim obvezama kao što su grijanje u zgradama, stubišna rasvjeta, liftovi i slično. Zakon tu, kaže Knežević, nije precizan u smislu obveza stanara u zgradama pa nastaje problem ako svi suvlasnici ne plaćaju uredno svoje obveze.

Feed me
Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...