O svim zadarskim linijama je besmisleno govoriti?!
U Agenciji za obalni linijski pomorski promet u Splitu potpisani su koncesijski ugovori za 23 trajektne linije, 13 brzobrodskih i šest klasičnih brodskih linija temeljem kojih će se one održavati do 31. prosinca 2016. godine, kako je određeno sukladno amandmanima na Direktivu EU 3577/92. Time je okončan dosad najvažniji posao u sustavu javnoga obalnoga linijskoga prometa: na svim cjelogodišnjim linijama određenim Odlukom Vlade RH o određivanju državnih linija promet će se od 1. srpnja 2013. održavati temeljem koncesijskih ugovora.
Najviše linija će održavati nacionalni brodar Jadrolinija: 23 trajektne, osam brzobrodskih i tri klasične brodske.
Kod trajektnih linija ugovorima su obuhvaćene četiri profitabilne linije za čije će održavanje Jadrolinija plaćati godišnju naknadu u visini od 2% ukupno ostvarenoga prihoda, te 19 neprofitabilnih linija koje će Jadrolinija održavati uz državnu potporu.
Profitabilne linije su 332 Valbiska-Merag, 334 Brestova-Porozina, 335 Prizna-Žigljen i 631 Split-Supetar, a neprofitabilne 401 Zadar-Ist-Olib-Silba-Premuda-Mali Lošinj, 431 Zadar-Ošljak-Preko, 432 Biograd-Tkon, 433 Zadar-Sestrunj-Zverinac-Molat-Ist, 434 Brbinj-Zadar, 435 Zadar-Bršanj-Rava, 532 Šibenik-Kaprije-Žirje, 602 Vis-Split, 604 Lastovo-Vela Luka-Split, 604a Vela Luka-Lastovo, 606 Drvenik Veli-Drvenik Mali-Trogir-Split, 632 Drvenik-Sućuraj, 633 Ploče-Trpanj, 634 Orebić-Dominče, 635 Split-Stari Grad, 636 Split-Rogač, 638 Makarska-Sumartin, 831 Dubrovnik-Suđurađ i 832 Prapratno-Sobra.
Dakle, na iznenađenje Zadrana s obzirom na to da je linija Zadar-Preko najprometnija na Jadranu i ona je – neprofitabilna, pa je o svim drugim linijama besmisleno i govoriti u tom kontekstu.
Zadarska tvrtka Miatrade d.o.o. dobila je koncesiju za brzobrodsku liniju 9401 Olib-Premuda-Silba-Zadar, a brodar MB Kapetan Luka-Ivan Tomić t.p. održavat će liniju 9602 Vis-Hvar-Split.