Prihodi od turizma past će za pola milijarde eura
Loše vrijeme, nepovoljan raspored praznika, ponovno uvođenje viza za turiste iz Rusije i Ukrajine, oporavak konkurencije, pa i negativan imidž Hrvatske kao slijedeće žrtve koju će EU morati spašavati – redom su utjecali na pad turističkih pokazatelja u travnju, kažu analitičari, piše Poslovni dnevnik.
Broj turističkih noćenja u travnju je pao čak 10,2 posto, pri čemu je broj noćenja stranih turista, koji čine 82,6 posto ukupnog broja noćenja, pao 11,3 posto, objavio je DZS privremene podatke u petak. Broj dolazaka je također pao i to 4,6 posto, pri čemu je stranih turista bilo 5,7 posto manje, dok je domaćih bilo isto kao i lani. Pod utjecajem lošijih travanjskih rezultata u prva četiri mjeseca broj noćenja je smanjen 1,9 posto. Stranci su pritom imali 1,3 posto manje noćenja, a domaći turisti 3,3 posto manje. Broj dolazaka u prva je četiri mjeseca ipak bio 0,7 posto bolji: stranaca je bilo 0,6 posto više, a domaćih turista 1,1 posto više.
[pullquote align=”right”]Kako bi se na licu mjesta uvjerio u probleme izdavanja viza za turiste iz Rusije i Ukrajine ministar turizma Darko Lorencin odlučio je otputovati u Moskvu i Kijev. Tamo će se sastati s lokalnim turoperaterima i pokšati pronaći način za brže izdavanje viza.[/pullquote]Na travanjski pad je svakako utjecala činjenica da su uskršnji blagdani započeli u ožujku, no to svakako nije jedini razlog.
‘Prvi i osnovni problem je što marketinški menadžment, odnosno menadžment prodaje u Hrvatskoj još uvijek ne funkcionira na način da može promptno provesti protu-krizne marketinške aktivnosti koje mogu preokrenuti negativne trendove’, ističe Miroslav Dragičević, direktor konzultantske tvrtke Horwath HTL.
‘Činjenica je da se očekuje oporavak u zemljama na teret kojih smo mi profitirali proteklih godina, poput Grčke, Egipta ili Tunisa’, kaže Dragičević za Poslovni dnevnik.
‘Također, javnost ulazak Hrvatske u EU dočekuje s pesimizmom i Hrvatska se u medijima percipira kao zemlja koja će biti slijedeća problematična zemlja koju će članice EU morati spašavati. Nažalost, nitko u Hrvatskoj nije reagirao na to, nema nikakve kontra-propagande, a ukupna turistička industrija i institucije trebali bi se podići na noge’, upozorava Dragičević.
‘Osim toga, naša struktura ponude je kupališna pa nas kiša i nevrijeme kažnjavaju. Uvođenje viza za turiste iz Rusije i Ukrajine rezultirat će padom u tom segmentu za deset do dvadeset posto. Kad se gleda na čitavu sezonu, bit će odlično ako ostvarimo prošlogodišnje rezultate’, kaže Dragičević. Međutim, istaknuo je, kako on sam ne vjeruje da će ćemo u tome uspjeti te predviđa da ćeprihod od turizma pasti i do pola milijarde eura, piše Poslovni dnevnik.