Otoke povezati malim skelama
Povezivanje otoka zadarskog arhipelaga malim pomorskim skelama bilo bi financijski racionalnije i učinkovitije.
Pozitivan napredak u povezivanju otoka zadarskog arhipelaga mogao bi se ostvariti uvođenje malih pomorskih skela u međuotočno povezivanje. Na taj način veliki trajekti zimi ne bi morali voziti poluprazni, a otočani bi se skelom koja prima nekoliko vozila mogli prebacivati s otoka na otok – vizija je to profesora Ratka Radulića, člana zadarske Udruge pomorskih kapetana i umirovljenog profesora zadarske Pomorske škole. O mogućim uštedama u povezivanju otoka skelama sinoć je Radulić govorio na “Morskom utorku” zadarske Gradske knjižnice.
– Neshvatljivo je da sve brzobrodske linije polaze iz Zadra. Uvođenjem međuotočnih veza otok Ugljan, a donekle i Dugi Otok ojačao bi kao gospodarsko središe. Apsurdna situacija i ekonomska neracionalnost je primjer vožnje trajekta na relaciji Zadar – Iž za vrijeme proširivanja i gradnje kanala Ždrelac. Puno racionalnija i brža linija bila bi ona s polascima iz luke Lamjana, jer je za uvođenje takve veze postojala već i izgrađena infrastruktura, i cestovna i lučka, kazao je prof. Radulić