Izvješća o financiranju kampanja u Hrvatskoj pokrivaju samo 50 posto stvarnih prihoda
Transparency International, međunarodna nevladina organizacija za borbu protiv korupcije, objavila je danas u Berlinu izvještaj “Kupovina utjecaja: Novac i izbori na Balkanu” u kojem analizira financiranje političkih kampanja na Balkanu.
Izvještaj je pokazao kako je na Kosovu, u Makedoniji i Srbiji pouzdanost izvješća stranaka o financiranju najslabija od svih ocijenjenih oblasti, dok je u Hrvatskoj druga po slabosti.
Ocjenjuje se da u Hrvatskoj službena izvješća o financiranju kampanja pokrivaju samo od 50 do 60 posto stvarnih prihoda u proračunima kampanja. “Bez transparentnosti o donacijama nemoguće je građanima da znaju u čijem interesu djeluju političke stranke. Demokratski život neće napredovati ukoliko se ne riješe ovi problemi”, kazala je Anne Koch, regionalna direktorica TI-ja za Europu i središnju Aziju.
Upravo zbog ovakvih rezultata građani sve manje imaju povjerenja u političare u svim zemljama Balkana.