Zašto više nema dobrih romantičnih komedija?
Jeste li i vi obožavateljica romantičnih komedija? Neki od najboljih primjera tog žanra snimljeni su kasnih 80-tih i 90-tih. Uzdisali smo, plakali se i smijali sa ‘Zaposlenom djevojkom’, ‘Romansom u Seattleu’, filmovima ‘Kad je Harry sreo Sally’, ‘Imaš poruku’, ‘Dok si spavao’, ‘Zgodna žena’… Blago je to iz najbolje faze Nore Ephron, ali nažalost po industriju zabave, taj je žanr u posljednjih 15 godina u silaznoj putanji. Evo, mogućih razloga.
Izvještaji s kino blagajni pokazuju da romantične komedije ne privlače više ženski publiku u kina, a Jezebel primjećuje kako taj žanr bilježi ozbiljan pad dok istodobno tradicionalno na muškarce orijentirani filmovi o superherojima doživljavaju meteorski uspon. Što se, zapravo, dogodilo, pita se Huffinton Post?
1. Hollywood se prestao udvarati ženama na kino-blagajnama. Romantične komedije više se ne kreiraju tako da zavedu žensku publika. Nakon filma ‘Svi su ludi za Mary’, romantične su se komedije često zapravo snimale za mušku publiku i to je vidljivo kroz korištenje testosteronskog humora i muških protagonista. Adam Sandler, Ben Stiller i Will Smith nisu i nikad neće biti Julia Roberts, Meg Ryan i Sandra Bullock.
2. Romantične komedije igniriraju realnost ljubavi, veza, seksa i intime 21. stoljeća. Gdje je smiješan, zabavan film o online vezama, Facebook preljubima, cyber strasti?
Iako online intima već godinama postoji, Hollywood se nije maknuo od viceva o cyber seksu.
Film ‘Imaš poruku’ s Meg Ryan i Tomom Hanksom iz 1998. udario je u žicu i atmosferu tog vremena, a ta bi priča mogla dobiti svoju moderniju 2.0 verziju.
3. Zapleti su tanki.
‘Djeveruše’ su bila uspješna, romantična komedija bez klišeja kojih bi filmska industrija trebala imati više. Žele li vratiti publiku u kina manje talentirani scenaristi i redatelji ne mogu iznova koristiti formule koje je ustanovila Nora Ephron.
Možda bi film trebao tražiti inspiraciju od talentiranih žena koje vladaju televizijom.
4. U novim romantičnim komedijama žene često izgledaju užasno. Samo je, primjerice, Katherine Heigl portretirala cijelu seriju frustrirajuće jednodimenzionalnih ženskih uloga: djevojke koja živi svoj romantični život kroz knjige za samopomoć (‘Gola istina’), djevojku koja ne može uloviti muža, unatoč činjenici da je obožava brak (‘Zauvijek djeveruša, nikad nevjesta’), uštogljenu damu koja se zaljubljuje u muškarca s kojim nema ništa zajedničko (‘Kad te ljubav pronađe’).
Te uloge nisu samo uvredljive, nego bolno i dosadno iskustvo gledanja.
Scenaristi: možete vi to bolje.
5. Hollywood nije dopustio da se definicija romantične komedije razvije. Možda granica među žanrovima- romantične komedije, akcijskog filma i drame – ne bi trebala biti tako čvrsta. ‘Po jutru se dan poznaje’ je filmu o poslu, ljubavi i i ženi koja pokušava pronaći svoje mjesto u svijetu. Pomalo slatkasto, pomalo glupo, pomalo romantično. Računa li se to u žanr romantične komedije?
Zaključimo, dok holivudski studiji ne naprave neku novu romantičnu komediju vrijednu najboljih naslova svog žanra, držimo s onih starih.
Dodajte kokice i Noru Ephron.