Teretna luka nosi prave poslove u Gaženicu
Već danima se na kraju vijesti na radiju čita obavijest kako iz zadarske luke ide nekakav veliki teret u pravcu Splita. O čemu se to radi, zar Split nema svoju luku iz koje bi veliki teret mogao ići? Da, Split ima teretnu luku, ali iz nje ne mogu na cestu ovako veliki tereti kao što su postolja i propeleri za vjetroelektrane, Gaženica je jedina luka na hrvatskoj obali iz koje takvi tereti mogu biti dalje isporučeni – zahvaljujući tome što se brza cesta spušta izravno u luku, a sad je gradnja vjetroelektrana najveći biznis u cijelom priobalju.
Bez razvoja teretne luke cijela ona priča oko putničke luke je na tankim nogama jer teretna luka ustvari donosi prave poslove, mogućnosti otvaranja novih radnih mjesta.
Za rad zadarske teretne luke dosta je zainteresiranih. Stalni su upiti za mogućnost pretovara šećera, a najviše je interesa iz Turske. – Global ports Holding iz Istanbula bi želio surađivati sa zadarskom lukom, a stalni su kontakti i s britanskim Port Evom koji pogled baca i dalje od luke, sve do zone Crno i modernizacije željezničke pruge. Svi oni čekaju samo na produžetak koncesije pa da se ide u konkretizaciju ponuda, kaže Jurin.