SDP najangažiraniji, Sinovčić ima samo 170 obožavatelja, a najviše se priča o Konjima
Društvene su mreže, prepoznali su to u SDP-u, vrlo važan oblik medijskog komuniciranja s biračkim tijelom. Poznato je, dakako, kako je trenutna Vlada uložila velike napore u komuniciranju s građanima Hrvatske upravo putem Facebooka, ali i Twittera, prepoznajući tako potencijal modernih oblika komuniciranja.
No, lokalna je situacija, barem kada se sagleda Zadar i županija, znatno drugačija od nacionalnih kampanja na društvenim mrežama. SDP, baš kao i njihova Vlada, tu je uvjerljivi vladar. Tako je, primjerice, SDP-ova kandidatkinja za županicu Zadarske županije, Renata Sabljar Dračevac, uvjerljiv pobjednik po broju obožavatelja na Facebooku, te ih u trenutku pisanja ovog teksta broji 2.275. Kad se već dotičemo županije, glavni rival i kandidat HDZ-a, Stipe Zrilić, na Facebooku ne vodi predizbornu kampanju, već ima otvoren profil s nepoznatim brojem prijatelja.
Na gradskoj, pak, razini, Ivo Bilić, kandidat stranke i koalicije koja je prepoznala snagu društvenih mreža, uvjerljivi je pobjednik, barem prema broju obožavatelja na Facebooku. U ovom trenutku broji 1.445 “lajkova”, dok primjerice Božidar Kalmeta, baš poput spomenutog Zrilića, nije uložio nikakve napore u promociju na društvenim mrežama.
Možda važniji podatak od samog broja obožavatelja, svakako je informacija koliko osoba govori o samom Ivi Biliću i sadržaju njegove Facebook stranice, a trenutno to radi 615 korisnika Facebooka, što je znatno bolje u odnosu na Renatu Sabljar Dračevac o kojoj govori 368 osoba.
Nezavisna lista za grad Zadar – Konji, na Facebooku imaju 1.046 obožavatelja, no uvjerljivo su vodeći po broju osoba koji o njima pričaju. Drugačiji pristup nositelja liste Enija Meštrovića, zanimljiviji sadržaj ili interes građana za drastične promjene, zaslužni su za dobar status spomenute nezavisne liste.
Zanimljivo je kako je kandidat za gradonačelničko mjesto, Reno Sinovčić, također, na čuđenje mnogih, zakoračio u internetsko oglašavanje, pa isti čak plaća promociju svoje Facebook stranice putem koje komunicira s potencijalnim biračima. Moramo zamijetiti kako spomenutog trenutno obožava svega 170 osoba a o njemu ne priča – nitko.
Ostalim kandidatima društvene mreže nisu važne
Preostali pretendenti na mjesto župana ili gradonačelnika, propustom ili nemarom, nisu ni pokušali zaplivati vodama internetskog marketinga, posebice spomenutog na društvenim mrežama. Ironično, no, dokazano je kako je upravo Facebook zaslužan za uspješno plasiranje proizvoda i usluga ciljanoj publici, a isto tako, mnogi svjetski političari na ovaj način, više ili manje uspješno, komuniciraju sa svojim biračkim tijelom.
Đani Bunja, Marko Pupić Bakrač i ostali kandidati, kako za gradonačelničko kako za mjesto župana, o Facebooku ili ne znaju ništa ili nisu uvidjeli sve njegove potencijale, čime su, realno je za zaključiti, izgubili veliki dio biračkog tijela koji je ostao uskraćen za programe i planove kandidata u narednih 4 godine.
Da internet nije medij kojeg olako treba shvatiti te ga ignorirati, govori činjenica kako je penetracija interneta u Hrvatskoj u 2012. godini iznosila 60 posto.