Bilić sloganom vodi ljude u gore vrijeme, Sinovčićeva skromnost u nesuglasju s imidžem u javnosti

Da su izbori u punom jeku davno prije službenog početka kapanje, dokazuje  činjenica da su svi ozbiljniji kandidati za predstavnike lokalne vlasti oblijepili Zadar i Županiju svojim plakatima. A što ti plakati poručuju biračima, odnosno na koji način javnost percipira promidžbene slogane i fotografije potencijalnih gradonačelnika i župana – za Antenu Zadar komentirao je poznati zadarski sociolog i društveni kroničar Zlatko Miliša.

Profesor Sveučilišta u Zadru osvrnuo se kampanju tri kandidata za gradonačelnika Zadra, onu Božidar Kalmete (HDZ), Ive Bilića (SDP) i Rene Sinovčića (nezavisni). To su, naime, kandidati koji su zahvaljujući nešto boljoj platežnoj moći već tiskali i plasirali u javnost svoje plakate.

Miliša je, također, prokomentirao plakate Renate Sabljar Dračevac i Stipe Zrilića, kandidata za zadarsku županicu/na.

Božidar Kalmeta - plakat

– “Za Zadar ja dao bih sve!” je doista uvjerljiv slogan, jer je lokalpatriotski. S druge strane, to ne mogu reći i za osmijeh Božidara Kalmete. Smiješak je očigledno iznuđen. Na licu kandidata za gradonačelnika bi trebao biti veći optimizam. Napravio je još jedan propust. Obzirom na to da je poznat kao timski igrač, bilo je očekivati da na plakatu ima ekipu oko sebe, kaže Miliša.

Upravo ono što je propustio učiniti Kalmeta, iskoristio je Ivo Bilić. Za razliku od ostalih kandidata koji nas ovih dala gledaju s jumbo plakata – nije sam. Pored sebe ima dvije žene, kandidatkinje za svoje zamjenice Sabinu Glasovac i Ljiljanu Klarin, uz poruku “Zadre, idemo u promjene”.

Ivo Bilić - plakat– Pohvalno što pored sebe ima žene govoreći da se zalaže za veći broj žena u politici. Vrlo uvjerljivo su išli sa samim sloganom, ali problem je u tome što će se građani upitati: “Kakve promjene?” Gledajući središnju SDP-ovu vlast, upitat će se: “U kakve promjene idemo svakodnevno – u gore?!” Definitivno su u krivo vrijeme plasirali ovaj slogan. Da su to barem učinili prije dvije godine, prošlo bi im. Ovako, kako stvari stoje, ista vlast će ostati u Zadru još sto godina, rekao je Miliša.

Što se tiče promidžbene kampanje nezavisnog kandidata za gradonačelnika Zadra Rena Sinovčića, Miliša je bio kratak.Reno Sinovčić - plakat

–  Jednostavno i uvjerljivo za simpatizere, obzirom da se o gospodinu Sinovčiću u javnosti govori kao o kontroverznoj osobi. Ne znam samo koliko su u suglasju ova jednostavnost i kontroverze – to će procijeniti birači. Sigurno će uzeti jedan dio HDZ-ovog biračkog tijela, kazuje Miliša.

Ne baš pohvalne komentare, Miliša je uputio na račun kampanje Renate Sabljar Dračevac.

Renata Sabljar Dračevac - plakat– “Svaki dom je bitan” je apsolutno nedorečena formulacija. Odnosi li se to na obitelj, starački dom, može biti i umobolnica, ne daj Bože. Trebalo je istaknuti “svaki čovjek je bitan” ili “svaka obitelj je bitna”, smatra Miliša.

Slično nezadovoljstvo izrazio je i sloganom dugogodišnjeg župana Stipe Zrilića.

– Ne znam što mu je trebalo značiti “Za našu županiju – za naše ljude”. Koji Stipe Zrilić - plakatsmo to mi i oni, naši i vaši? Kao da poručuje – to su moji ljudi, partijski ljudi. To je veliki gaf! Trebao je samo reći “Za našu županiju” i to bi bilo dovoljno, zaključuje Miliša.

Ovu izbornu kampanju Miliša ocjenjuje vrlo zanimljivom. Kao birača upućenog u političke prilike osobito ga zanima s kime će koalirati Laburisti nakon izbora, vjerujući kako će se oni ipak odlučiti za pobjedničku stranu, usprkos obećanjima da neće koalirati s niti jednom strankom prije, niti poslije izbora.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...