Osnovati tvrtku za vrijeme krize i preživjeti prvu godinu: Hrvatska moguća misija?

Prvu godinu poslovanja preživi 20 posto start-up tvrtki i premda u prvoj godini uglavnom ne donesu profit, i ta je petina uspješnih egzaktan dokaz da se i u krizi može započeti poslovanje. Najvažnije je imati ideju i odvažiti se, no bez početnog kapitala i stručne pomoći u osmišljavanju i provedbi poslovnog plana i najbolju ideju neće biti lako realizirati.

Prvu je poduzetničku godinu preživio Berislav Marszalek koji je osmislio inovativan sustav za prodaju ulaznica putem interneta. Ovih je dana sklopio posao s organizatorom najveće Picassove izložbe u ovom dijelu svijeta, a prednosti njegovog Entria prepoznali su i organizatori glazbenih festivala, zagrebačkog IN Musica i pulskih Outlooka i Seasplasha.
Unatoč suradnji sa zvučnim imenima, zagrebačka start-up tvrtka s jednim zaposlenikom i troje suradnika, još nije krenula zarađivati ozbiljan novac.
“To se nešto što se tek treba dogoditi. U principu to je dugoročna investicija. U ovom poslu provizije nisu velike i to je dugoročno ulaganje u projekt, ali smjer u kojem se krećemo nam daje puno nade i motivacije da nastavimo punom parom dalje”, rekao je Marszalek.
Neiskusnom poduzetniku potrebna je stručna pomoć u osnivanju i vođenju tvrtke i hrvanju s administracijom, a za inkubaciju ideje dobro dođe i fizički prostor i popratna infrastruktura. Shvatili su to u Rijeci, gdje je početkom godine, uz pomoć gradskih vlasti, pokrenut start-up inkubator za poduzetnike početnike sa znanjem i idejama iz područja informacijskih tehnologija, računalnih aplikacija i industrijskog dizajna.
“Inkubator može pomoći nekom mladom čovjeku pruživši mu infrastrukturu za rad u obliku otvorenih radnih prostora te mrežu mentora i kontakte s investitorima i drugim timovima koji bi onda pomogli u realizaciji te njegove ideje”, kaže Hrvoje Hudoletnjak, jedan od osnivača riječkog start-up inkubatora u kojem su prvih šest mjeseci sve usluge besplatne – od radnih prostora do stručne pomoći.
“Prije dva mjeseca je primljeno 17 timova u taj inkubator. Prije mjesec dana je odabrano 30-ak mentora koji će pomogati tim timovima u različitim područjima i polako se organizira ta suradnja”, pojasnio je Hudoletnjak.
Bez početnog kapitala teško je realizirati i najbolju ideju. Prvi novac Berislav Marszalek je dobio od ‘poslovnih anđela’, mreže investitora koji ulažu u start-up tvrtke. CRANE je odabrao studentski projekt Entrio i uložio u njega 200.000 kuna.
“Naravno da to nije samo novac, to je nekakvo iskustvo i znanje u pozadini koje su prenijeli na nas i olakšali nam taj neki početni put i osnivanja firma i borbe s administrativno-pravnim zavrzlamama ove države. tako da da, puno pomognu”
Marszalek trenutno pregovara sa organizatorima u još tri zemlje u regiji, na tragu ideje da je globalni proizvod moguće stvoriti i u maloj, prezaduženoj i na gospodarskoj karti svijeta potpuno beznačajnoj Hrvatskoj. Od početka realizacije ideje do inovativne internetske prodaje ulaznica za najveću Picasovu izložbu u ovom dijelu svijeta prošlo je godinu i pol dana
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...