Malo ili veliko poskupljenje?
Od 15. lipnja na brzobrodskim linijama prema otocima poskupljuje cijena karata. Ministarstvo pomorstva stava je da poskupljenje nije visoko, s tim se ne slažu ni putnici ni brodari.
Ove godine u državnom proračunu predviđeno je 30 milijuna kuna manje za potpore brodarima na brzobrodskim linijama, kojima uskoro istječu i ugovori za koncesije. Natječaj za koncesije objavljen je početkom travnja i predviđa manje iznose potpore.
Igor Butorac, pomoćnik ministra za pomorstvo, ističe da se cijene na brodskim i trajektnim linijama ne mijenjaju, da se cijena karte za otočane na brzobrodskim linijama nisu mijenjale od 2001. godine, smatra da nove cijene nisu toliko drastično više.
– Konkretno recimo na liniji Zadar – Rivanj cijena karte za otočane se povećava s 11 na 13 kuna, a za sve nas ostale koji nismo otočani onda ide, ako preračunamo, na 4 eura. Usporedbe radi cijena na toj udaljenosti od oko deset nautičkih milja u Italiji iznosi između osam i devet eura. – rekao je Butorac.
Poskupljenje putovanja na brzobrodskim linijama najviše će osjetiti svi oni koji na otoke putuju gotovo svaki vikend, radi rodbine ili odmora, a nemaju prebivalište na otoku. O novim cijenama Mirjana Šarin direktorica zadarske agencije Mia Tours kaže:
– Po mom mišljenju poskupljenje je veliko. Konkretno na našoj liniji koju sad održavamo Zadar – Olib – Silba – Premuda dosadašnja cijena karte u sezoni je iznosila 30 kuna, a ubuduće bi trebala biti 50. Za otočane je iznosila 16 kuna, ubuduće 30. Jedna četveročlana obitelj će ubuduće za jedan vikend izdvojiti 400 kuna za povratnu kartu – rekla je Šarin.
Putnici koje smo jutros zatekli u zadarskoj gradskoj luci ogorčeni su najavom poskupljenja:
– Mislim da je to katastrofa i za otoke i za otočane. Umjesto da se ova država brine o otocima, da ih subvencionira, da vraća žitelje na otoke, ona na ovaj način do kraja uništava otoke, jednostavno ne dozvoljava da se razvijaju, nego da opstanu u ovom obliku u kojem sad postoje.
Od pet brzobrodskih linija u zadarskom akvatoriju cijene se neće mijenjati samo na liniji Zadar – Sali. Natječaj za koncesije otvoren je do devetog svibnja, ugovori s novim koncesionarima potpisat će se do kraja lipnja i važit će do kraja 2016. godine, nakon čega će se na slijedeći natječaj moći javiti i brodari iz drugih zemalja Europske unije.