Konkurentnost podizati prihvatljivom cijenom i “narodskim turizmom”
U organizaciji Sektora za turizam HGK, u suradnji sa Županijskom komorom Zadar, u hotelu Kolovare prezentirani su rezultati istraživanja kvalitete turističke ponude u akciji “Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku od 2007. do 2012. godine”.
Na skupu su nazočili predstavnici turističkih zajednica Zadarske županije i Grada Zadra, kao i predstavnici lokalne i regionalne samouprave, hotelijeri te voditelji turističkih agencija.
Voditeljica projekta dr.sc. Saša Poljanec Borić, sa zagrebačkog Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar, istaknula je da je istraživanje obuhvatilo 97 destinacija, od toga 59 primorskih i 38 turističkih odredišta u kontinentalnom dijelu Hrvatske.
Prije predstavljanja u Zadru, održano je pet regionalnih prezentacija. Osnovni cilj istraživanja je mogućnost objektivnije ocjene vrijednosnog lanca ponude u odabranim turističkim destinacijama u vrijeme turističke sezone.
Prezentacija je namijenjena nositeljima razvoja i kreatorima turističke politike a sve u svrhu podizanja konkurentske sposobnosti i unapređenja turističkog imidža zadarske regije i cijele Hrvatske.
Na području Zadarske županije kontinuirano istraživanje obuhvatilo je Zadar, Biograd na moru, Pag, Nin i Pakoštane.
– Cilj je senzibilizirati javnost za narodski turizam, koji uključuje lokalne zajednice, kako bi konkurirali Španjolskoj, Grčkoj i Italiji, kao glavnim konkurentima. U toj sinergijskoj shemi cijena je ključ faktora, istaknula je Poljanec Borić.
Prilikom ocjene kvalitete turističke ponude vodilo se računa o kvaliteti ugostiteljskih sadržaja, kvaliteti privatnog smještaja kao osnovnom mjerilu u promicanju narodskog turizma, pristupu plažama, lokalnoj dekoraciji i upravljanju komunalnim otpadom, očuvanju spomenika, internetskom oglašavanju.
Najbolja u istraživanju kvalitete turističke ponude pokazala se upravo Dalmacija, gdje su u najvećoj mjeri primjetne investicijske i institucionalne sinergije, kako je primijetila voditeljica projekta.