Todorić: “Kod nas su ljudi protiv svega!”

‘Koji god zakon Vlada želi donijeti nastanu prepreke. Mi smo ljudi protiv svega! Mene kao poduzetnika je sram, zemlja je puna nezaposlenih i socijalnih problema. Ne znam detalje novog zakona ali moramo omogućiti da se investicije pokrenu,’ komentirao je novi zakon o strateškim investicijama Ivica Todorić, predstavljajući ugovor o suradnji s američkom tvrtkom NineSigma na projektu otvorenih inovacija.

Agrokorov vlasnik čini se da je zadovoljan Milanovićevom vladom, kazao je kako su oni od početka bili odlučni s namjerom da se pokrenu investicije. Apsurdnim mu se čini da se građani manje protive rastu PDV-a, nego pokretanju investicija.

Sam Agrokor ove godine planira investirati dvije milijarde kuna, a ima spremnih milijardu eura za različite projekte, u srednjoročnom razdoblju.

Na jučerašnja prozivanja oporbe u Saboru, da je novi zakon o poljoprivrednom zemljištu pisan upravo za njega, Todorić je rekao da ga ne interesira zakup državnog zemljišta. ‘To su izmišljotine i laži! Nećemo se javiti niti za jedan hektar poljoprivredne zemlje koju će država davati u koncesiju na 50 godina. Ne znam detalje zakona ali treba donijeti zakon koji će poticati one koji su sposobni, da pokrenu rast. Uspješnim farmerima treba dati zemlju u koncesiju’.

Objasnio je da su poljoprivrednim kombinatima koje je preuzimao Agrokor naknadno oduzimana zemljišta, primjerice u Vupiku kada se vraćala nacionalizirana zemlja grofu Eltzu, tako su Belje, PIK Vinkovci i Vupik spali sa 100.000 hektara zemlje na samo 30.000 hektara. ‘Samo smo se borili da zadržimo tu zemlju’, kazao je.

Kao primjer antipoduzetničke klime spomenuo je slučaj Ikee. ‘Kod nas su prije par dana bili ljudi iz Rotschilda i JP Morgana, čim se spomenulo da nam dolazi Ikea, počeli su nas smatrati ozbiljnom zemljom. A Ikei je trebalo 3,5 godina da dobije dozvolu!’

Što se tiče ugovora s američkom tvrtkom NineSigma, objasnio je na primjeru kulena kako im inovacije, kao poluga razvoja, mogu biti korisne: ‘Naš kulen je izuzetan, ali globalno nedovoljno poznati proizvod, kojeg se preko koncepta otvorenih inovacija može poboljšati, strukturirati, odnosno dobiti povratnu informaciju što svjetsko tržište očekuje od tog proizvoda da bi bio internacionalno prihvaćen. Jana je, primjerice, već dio svjetskog tržišta, ali ne koliko to očekujemo i koliko je zaslužio’, rekao je Todorić. Inovacijama će Agrokor pokušati plasirati i nove proizvode, a ne samo poboljšavati uspjeh postojećima.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...