Popularnost zadarskih medija na Facebooku
Potpuno je normalna stvar da u današnje vrijeme, mediji svoje sadržaje plasiraju na društvene mreže. Facebook i Twitter, možemo slobodno reći, jer ostale “društvenjače” još uvijek nisu toliko popularne.
Gledajući, dakle, broj osoba kojima se sviđa pojedina stranica, lako se može zaključiti koliko je neki medij, televizija, radio, portal ili novina – popularna ili dobro prihvaćena u javnosti.
Pregledali smo stranice medija u Zadru i županiji, i došli do vrlo zanimljivog zaključa. Portal eZadar uvjerljivo je najbolje prihvaćen na Facebooku, no isti uvjerljivo vodi i na Twitteru. Upravo eZadar najviše pažnje posvećuje svim društvenim mrežama, pa tako uz Antenu Zadar, jedini ima i profil na Instagramu i Pinterestu. Tako, primjerice, eZadar na svojoj Facebook stranici broji 31.430 prijatelja, dok na Twitteru njihov profil prati 4.238 osoba.
Portal 057info pozicionirao se na drugo mjesto po popularnosti na Facebooku, i broji 5.544 “lajkova” na svojoj Facebook stranici te ima 447 pratitelja na Twitteru.
Naš portal i radio, smjestili su se na treće mjesto po popularnosti na Facebook-u, te trenutno brojimo 4.719 “lajkova” na Facebooku. Na Twitteru zauzimamo drugo mjesto, te imamo 534 pratitelja.
Statusi, zanimljivosti i fotografije
Većinu korisnika, prema pregledima svih Facebook stranica, ne zanimaju izravno sadržaji portala, već svakodnevica. Tako, primjerice, jedan status koji je poveznica na članak iz crne kronike, dosiže svega 50 “lajkova”, dok primjerice fotografija zalaska sunca vrlo lako dostigne i do 1.000 “lajkova.
Facebook lista popularnosti
- eZadar – 31.430
- 057info – 5.544
- Antena Zadar – 4.719
- Zadarski list – 2.518
- eBiograd – 2.205
- Radio BnM – 1.861
- Radio Pag – 1.681
- ZDnews – 1.271
- Narodni list – 900
- Radio Benkovac – 491
- iZadar – 480
- VOX portal – 380
- Novi radio – 362
- Zadar danas – 341
- Z NET – 310
- Mega Media – 45
Twitter lista popularnosti
- eZadar – 4.238
- Antena Zadar – 534
- VOX portal – 457
- 057info – 447
- iZadar – 115
- Z NET – 8
Kao što je vidljivo, Twitter je znatno slabije zastupljen i kod medija ali i kod publike, što još jednom pokazuje kako je Facebook platforma koja privlači korisnike i posjetitelje.
Pinterest, Instagram…
Društvene mreže novije generacije, prvenstveno namijenjene mobilnim telefonima, iznimno su loše zastupljene kod zadarskih medija. Tako, recimo, jedino eZadar i Antena Zadar imaju svoje Pinterest i Instagram profile. Spomenute su mreže, moramo napomenuti, isključivo namijenjene dijeljenju fotografija, pa ne čudi kako oba medija većinu fotografija iz svojih galerija postavlja na dvije spomenute mreže.
Ugled ekvivalentan brojkama
Evidentno je kako se sam ugled medija kao i njegova relevantnost, zapravo, može zaključiti po broju “lajkova” ili pratitelja, no jednako je tako evidentno kako mediji u Zadru još uvijek nisu iskoristili sve mogućnosti društvenih mreža. Većina medija s liste svoje statuse ažurira isključivo člancima, čime se stvara jednoličnost sadržaja, što u konačnici rezultira, kako je to i vidljivo, manjim brojem “lajkova” na Facebooku, ali i Twitteru.
Zanimljiv je svakako i zaključak kako je veći broj “lajkova” i pratitelja zapravo količina ljudi kojoj se informacija servira zato što je oni žele vidjeti, čuti i pročitati. Nije im nametnuta i ne ovisi o posjetama portalu ili slušateljima radija.
Sve navedene brojke, dakako, odnose se na trenutak pisanja ovog teksta. Navedeni su samo “lajkovi” stranica a ne profila pojedinih medija zbog uobičajene prakse kako pravni subjekti, tvrtke, organizacije, mediji, udruge i ostali sa svojom publikom komuniciraju isključivo putem stranica a ne profila.
Isto tako, nije nam promaklo kako pojedini mediji u Zadru, poput VOX televizije, Gradske televizije, Radio Centra i Radio Zadra, uopće nisu prisutni na društvenim mrežama, pa ih nismo uključili u ovu analizu.