Firefox 22 bez oglašivačkih kolačića
Iako Firefox već podržava opciju “do not track” za kolačiće, kojom se oglašivače obavještava neka ne prate vaše aktivnosti na webu, za verziju 22 priprema se opcija koja ide korak dalje i koja po defaultu odbija kolačiće treće strane (third party tracking cookie), u pravilu od raznih oglašivačkih mreža.
Prema toj novosti uveo bi se sustav po uzoru na Safari, pri čemu se web-stranici koju je korisnik posjetio dopušta da spremi kolačić na vaše računalo, ali se prilikom tog posjeta ne dopušta da druge stranice na vaše računalo spreme kolačiće (osim ako se njihovi kolačići već ne nalaze na vašem računalu, tj. ako niste prije posjetili baš njihove stranice). Više o tome možete pročitati ovdje.
Ovo se, naravno, nimalo neće svidjeti oglašivačima, pa je tako jedan od potpresjednika oglašivačke organizacije Interactive Advertising Bureau na twitteru napisao da bi ovo (kad/ako se implementira) bio prvi nuklearni napad na oglašivačku industriju.
S druge strane, ukoliko ovo zaživi i na drugim web-preglednicima, može se očekivati da će oglašivačka industrija pokušati iznaći načine kojima će to zaobići.