Zadarski taksisti: Neka cijena usluge prati cijenu goriva
Iz Udruženja obrtnika zadarskoj je gradskoj upravi koncem prošlog tjedna upućen dopis s prijedlozima unaprjeđivanja taksi-usluga u kojemu se po tko zna koji put traži izmjena gradske Odluke o autotaksi djelatnosti i “uvođenje reda” u ovaj segment javnog prijevoza.
Cijene, borba protiv rada na crno, uređenje taksi-stajališta i promjena kriterija za dobivanje dozvola spadaju u temeljne obrtničke prijedloge.
– Pri formiranju cijene u obzir treba uzeti prijeđene kilometre pa da cijena po prijeđenom kilometru ne bude manja od 80 posto cijene jedne litre goriva. Dosadašnjom politikom ‘samo da cijena bude što niža’ zanemareni su stvarni troškovi taksi-prijevoza, pa se taksi-prijevoznike prisiljava na pružanje usluga ispod granice rentabilnosti, što u konačnici dovodi do pada kvalitete usluga i umanjuje sigurnost putnika. Potrebno je formirati minimalnu cijenu auto-taksi prijevoza kao zaštitu od dampinga, stoji u dopisu koji je potpisao Emilijo Bajlo, pročelnik Sekcije prijevoza.
Definirajte cijene
U određivanju cijene predlaže se posebno definiranje starta, cijene po kilometru i cijene čekanja kako bi se izbjeglo da putnik koji želi prijevoz na relaciji do tri kilometra plaća cijenu za pet kilometara, piše Slobodna Dalmacija.
U borbi protiv rada na crno, taksisti žele uključiti komunalne redare za svakodnevni nadzor i upozoravanje inspekcija na neregistrirane prijevoznike, tvrtke bez licencije i dozvole, neprijavljene vozače ili vozače bez odgovarajuće stručne spreme, te umirovljenike. Kontrole bi, predlažu taksisti, trebale biti učestalije, pogotovo prema onima koji kontinuirano krše propise, a predloženo je i trajno oduzimanje dozvole pravomoćno osuđenima za prometne prekršaje i kaznena djela.
Pri izdavanju dozvola traži se prednost za nezaposlene prijevoznike bez dozvole u odnosu na one koji dozvolu imaju, ali već rade kod nekog prijevoznika.
Od Grada se traži i osiguranje stajališta za svaki taksi ili za najmanje 60 posto njih, uz uređenje taksi-stajališta na Branimirovoj obali, Obali kneza Tomislava, u Foši i na Boriku, te ugradnja kabina za taksije na autobusnom kolodvoru i uz trajektno pristanište. Upravo na kolodvoru i uz trajektno pristanište taksisti traže prisutnost komunalnih redara, pogotovo u vrijeme najveće gužve i najvećeg broja voznih linija.
Na temelju dosadašnjeg iskustva i učestalih nereda, pa i incidenata na taksi-stajalištima, Gradu je predloženo da se u Odluku ugradi obveza poštovanja reda vožnje i pravila ponašanja kako bi se izbjegli sukobi među taksistima, te zabrana “vrbovanja” putnika agresivnim nuđenjem usluga.